شناسهٔ خبر: 44110769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از کشف دستگاه گنج‌یاب قاچاق در قیروکارزین تا انفجار منزل مسکونی با ۵مجروح در داراب

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

 
محدودیت‌های ترافیکی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در فارس 
 
فرمانده انتظامی استان گفت: پلیس بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ترافیکی برای مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا را اجرایی می کند. 
 
سردار رهام بخش حبیبی، در این خصوص گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، اجرای طرح محدودیت های ترافیکی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از روز شنبه یکم آذر ماه سال جاری در سطح استان آغاز شده و کماکان ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه این طرح در ورودی ها و خروجی های شهرها اجرا می شود، ادامه داد: بر این اساس، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به سطح شهرها ممنوع است و رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند شد.
 
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: همچنین تردد خودروهای فاقد مجوز از ساعت 9 شب الی 4 صبح در سطح شهر ممنوع بوده و متخلفان به وسیله دوربین های پلیس اعمال قانون خواهند شد.
 
سردار حبیبی گفت: همچنین ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس فارس، بر روند فعالیت صنوف نظارت و واحدهایی که بر خلاف قوانین و مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت داشته باشند را پلمب خواهند کرد.
 
سردار حبیبی در پایان از همراهی و همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی در اجرای طرح محدودیت های مقابله با بیماری کرونا در سطح استان فارس تقدیر و تشکر کرد.
 
کشف 710تن  پیاز احتکار شده در سپیدان 
 
جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف 710 تن پیاز احتکار شده به ارزش 28 میلیارد ریال در شهرستان سپیدان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با احتکار و گران فروشی اقلام اساسی، از دپو حجم زیادی پیاز واقع در 2  انبار مطلع شدند.
 
سردار یوسف ملک‌زاده، افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها، موفق شدند 710 تن پیاز احتکار شده را کشف کنند.
 
وی با اشاره به اینکه ارزش این محموله‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان، 28 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد:  انبارهای مورد نظر نیز پلمب شدند.
 
سردار ملک زاده با بیان اینکه تلاش برای دستگیری مالک انبارها ادامه دارد، عنوان داشت: پلیس در کنار انجام سایر ماموریت‌های خود برای تامین امنیت اقتصادی جامعه نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از چنین مواردی، موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
 
توقیف موتورسیکلت قاچاق در پاسارگاد
 
فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال خبر داد.
 
مصطفی توکلی در بیان جزئیات این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات، توقیف موتورسیکلت‌های سنگین در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان پاسارگاد با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت 400 سی سی قاچاق در منزلی در یکی از محلات این شهرستان مطلع  و پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.
توکلی افزود: در بازرسی از آن مکان یک دستگاه موتورسیکلت 400 سی‌سی قاچاق کشف شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با اشاره به اینکه در این خصوص یک نقر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
 
دستگیری سارق موتور کولر 
 
فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد در ادامه از دستگیری سارق موتورهای کولر با 13 فقره سرقت خبر داد و گفت:به دنبال وقوع چند فقره سرقت موتور کولر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی پاسارگاد قرار گرفت.
 
 توکلی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
 
وی با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به 13 فقره سرقت موتور کولر اقرار کرد، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر مالخر نیز دستگیر شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 
در آتس‌سوزی منزل به خاطر اختلاف مالی یک نفر فوت و 3 نفر مجروح شدند
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: در حادثه آتش‌سوزی منزل در یکی از روستاهای شهرستان شیراز به علت اختلاف مالی، پسر 9 ساله فوت و 3 نفر دیگر نیر مجروح و راهی بیمارستان شدند.
 
کاووس محمدیبیان  کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی منزل منجر به فوت در یکی از روستاهای شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.
 
وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شخصی به دلیل اختلاف مالی با مراجعه به منزل فردی که بدهکار وی بوده است با او درگیر و سپس با بنزین اقدام به آتش زدن منزل مسکونی می‌کند و متواری می‌شود.
 
محمدی با بیان اینکه در این حادثه پسر 9 ساله بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و والدین و دیگر برادرش مجروح و راهی بیمارستان می‌شوند، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد.
 
معاون اجتماعی پلیس فارس، خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه اختلاف، با مراجعه به مراکز مشاوره مجاز مشکل خود را بر طرف کنند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.
 
کشف دستگاه گنج‌یاب قاچاق در قیروکارزین
 
فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق و دستگیری یک نفر خبر داد و گفت: روز گذشته ماموران حین کنترل خودروهای عبوری در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه سواری لند‌کروز مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
 
حمیدرضا صالحی‌فرد، در ادامه با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، 2 میلیارد ریال برآورد شده است.
 
صالحی‌فرد با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از فعالیت‌های افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.
 
انفجار منزل مسکونی با 5 مجروح در داراب
 
فرمانده انتظامی داراب از انفجار منزل مسکونی ناشی از نشتی گاز و مصدوم شدن 5 نفر در این حادثه خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکر فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر انفجار منزل مسکونی در شهرک بهار شهرستان داراب، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
 
علیرضا نوشاد، افزود: ماموران در بررسی‎های اولیه و برابر نظر کارشناسان، مطلع شدند که بر اثر نشت گاز کپسول آبگرم کن و انفجار منزل مسکونی، 5 نفر مصدوم شده اند.
 
نوشاد همچنین خاطر نشان کرد: همه مصدومان با کمک نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند. 
 
توقیف کامیون حامل 75 راس گوسفند قاچاق
 
فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف 75 راس گوسفند قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 
 
محمد بردبار، بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی زرین‌دشت حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
 
بردبار با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این کامیون، 75 راس گوسفند قاچاق را کشف کنند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.
 
فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 3 میلیارد ریال برآورد شده است.
 
کشف خودرو سرقتی در داراب
 
فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف یک دستگاه وانت نیسان سرقتی و دستگیری 2 سارق خبر داد و گفت: ماموران انتظامی داراب هنگام اجرای تور ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.
 
علیرضا نوشاد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و هر 2 راننده و سرنشین که قصد داشتند آن را به استان‌های شرقی انتقال دهند را نیز دستگیر کردند.
 
وی با اشاره به اینکه در استعلام‌های اولیه مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
 
کشف روغن خوراکی احتکار در شهرستان مهر
 
فرمانده انتظامی مهر از کشف یک هزار و 72 کیلوگرم انواع روغن خوراکی احتکار شده در آن شهرستان خبر داد و افزود: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار روغن خوراکی توسط فردی به هویت معلوم در یک انبار، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی "مهر" قرار گرفت.
 
عظیم‌اله کرمی، ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر و در بازرسی از آن انبار موفق شدند یک هزار و 72 کیلوگرم انواع روغن خوراکی احتکار شده را کشف کنند.
 
کرمی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را 232 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
 
احتکار کالا  در خرامه کشف شد 
 
فرمانده انتظامی خرامه از شناسایی و کشف 2 منزل مسکونی حامل کالای احتکار به ارزش 2 میلیارد و 530 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
 
زمان‌اله کریمی، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی خرامه به همراه نماینده اداره تعزیرات و اصناف با انجام اقدامات فنی به سر نخ‌هایی از احتکار مقادیری کالا در 2 منزل مسکونی واقع در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.
 
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منازل، یک هزار و 28 عدد پوشاک بچه، 320 کیلو برنج، 710 لیتر روغن و 16 هزار عدد ژیلت احتکار را کشف کردند.
 
فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 2 میلیارد و 530 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص 2 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 
کشف 8 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق 
 
فرمانده انتظامی سپیدان از کشف 8 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در این  شهرستان خبر داد.
 
احمد فداکار، گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، ماموران انتظامی از وجود تعدادی از این دستگاه‌ها در یک گاوداری مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
 
وی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند 8 دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کنند.
 
فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه، یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری مالک آن ادامه دارد.
 
برخورد قاطع پلیس با خرده فروشان مواد مخدر 
 
فرمانده انتظامی سپیدان از اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و کشف 11 کیلو و 584 گرم انواع مواد مخدر در این  شهرستان خبر داد.
 
 احمد فداکار در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری سایر یگان های انتظامی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با خرده فروشان را طی هفته گذشته در سطح شهرستان سپیدان اجرا کردند.
 
وی افزود: با دستور مقام قضائی و پس از شناسایی پاتوق خرده فروشان، طی چند عملیات جداگانه، ماموران موفق به کشف 11 کیلو و 584 گرم انواع مواد مخدر و دستگیری 18 نفر خرده فروش در این رابطه شدند.
 
فداکار با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه خرید، فروش و حمل مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
 
برداشت 5 میلیارد به صورت غیر مجاز توسط پدر و پسر میوه فروش
 
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری پدر و پسری که به وسیله دستگاه اسکیمر و با ترفند فروش میوه به صورت سیار، موفق شده بودند مبلغ 5 میلیارد ریال از کارت شهروندان به صورت غیر مجاز برداشت کنند خبر داد.
 
حشمت سلیمانی، با بیان اینکه یکی از روش‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم کپی کردن کارت‌های اعتباری آنان به وسیله دستگاه اسکیمر است، گفت: در همین رابطه تعداد زیادی از شکات به پلیس فتا مراجعه و تقاضای پیگیری پرونده خود که مبلغ زیادی از حساب آنان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود را داشتند.
 
وی افزد: کارشناسان پلیس فتا استان طی یک بازه زمانی کوتاه مدت با 30 پرونده شکایت مبنی بر برداشت 5 میلیارد ریال از حساب‌های بانکی شهروندان مواجه شدند و مطلع شدند که این افراد از دستگاه اسکیمر استفاده کرده‌اند.
 
سلیمانی بیان داشت: ماموران با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که این پدر و پسر از طریق راه اندازی میوه فروشی سیار در کنار خیابان‌های شهر شیراز و دوره گردی، با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت مشتریان کرده‌اند.
 
رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: ماموران با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از استان‌های شرقی کشور شدند و پس از اخذ نیابت قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه هر 2 نفر را دستگیر و به پلیس فتا استان فارس منتقل کردند.
 
وی اظهار کرد: این پدر و پسر با توجه به مستندات دقیق ماموران، چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به برداشت 5 میلیارد ریال وجه نقد از طریق کپی کردن کارت عابر شهروندان در شیراز اقرار کردند.
 
سلیمانی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام کنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند.
 
رئیس فتا استان فارس با بیان اینکه استفاده از دستگاه کارت خوان برای کشیدن کارت و وارد کردن رمز آن جزء حقوق اصلی همه شهروندان است، عنوان کرد: شهروندان باید این مسئله را از فروشندگان و صاحبان کارت‌خوان‌ها مطالبه کنند و در صورت مشکوک شدن می‌توانند موضوع را از طریق شماره تلفن 07121827805 با پلیس در میان بگذارند تا برخورد‌های قانونی با افراد متخلف صورت گیرد.
 
کشف 140 فقره انواع سرقت توسط پلیس کازرون 
 
فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری 72 سارق و کشف 140 فقره انواع سرقت طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان کازرون با هدف کنترل و کاهش سرقت و مبارزه با سارقان و مالخران حرفه ای در یک ماه گذشته به اجرا در آمد.
 
اسماعیل زراعتیان، افزود: در اجرای این طرح که با شناسایی و رصد سارقان حرفه ای سطح حوزه و کنترل مخفیگاه آنان همراه بود، 72 نفر سارق دستگیر و 140 فقره انواع سرقت که شامل سرقت منزل، اماکن خصوصی و دولتی، احشام، محتویات خودرو، سیم و کابل برق و ... کشف شد.
 
وی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، از شهرندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 اعلام تا نسبت به دستگیری آنان اقدام شود.
 
کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار 
 
فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق میلیاردی در این شهرستان خبر داد.
 
لطف اله محمدی، گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأمورین انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
 
وی افزود: در بازرسی از اتوبوس،  10 عدد کیس رایانه قاچاق که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.
 
محمدی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، اظهار داشت: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال  برآورد کردند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار خاطر نشان کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می شود که بایستی با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده، قدم های مفید و موثر در جهت کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم .
 
وی در ادامه از پلمب 15 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مقررات بهداشتی در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامی  این فرماندهی طی  48  ساعت گذشته در کوه چنار اجرا شد.
 
فرمانده انتظامی کوه چنار اظهار داشت: در همین راستا 101 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح، 15 واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات بهداشتی پلمب شد.
 
محمدی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد بیان کرد: برای 21 واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمب صادر گردید.
 
دستگیری سارق اماکن خصوصی در فیروزآباد
 
فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با 15 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
 
مهدی جوکار در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
وی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه دار شده و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.
 
فرمانده انتظامی فیروزآباد، اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهم به 15 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.
 
انتهای پیام/ 

نظر شما