شناسهٔ خبر: 44089649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته اخبار انتظامی؛

کالا‌های قاچاق و احتکار در کرمان کشف شدند/ دستگیری سارق زن، حین سرقت

با بسته اخبار انتظامی امروز یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار انتظامی امروز یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می‌خوانیم: 

کشف ۱۷۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۷۰میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری با اشاره به اجرای چهارمین مرحله از طرح سراسری مبارزه با احتکار و گران فروشی اقلام اساسی و ضروری گفت: از نتایج این طرح می‌توان به کشف بیش از ۶ تن مرغ منجمد به ارزش بیش یک میلیارد ریال، ۷۷ تن گندم و جو به ارزش دو میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال، بیش از ۱۵ تن روغن خوراکی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، ۱۵ تن کود شیمیایی به ارزش ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، مواد شوینده به ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، نهاده‌های دامی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال، لوازم خودرو به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال و بعضی از اقلام دیگر مانند دارو، قند و شکر و شیرخشک اشاره کرد.

او با اشاره به پلمب ۶ انبار و تشکیل ۱۱ فقره پرونده برای متخلفان جرایم اقتصادی تصریح کرد: اجرای این گونه طرح‌ها با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه ناشی از کرونا با جدیت تداوم خواهند داشت و باید گفت: بخش مهمی از توفیقات طرح اخیر حاصل افزایش قانونمندی و همکاری شهروندان با پلیس است.

دستگیری سارق زن حین سرقت در کرمان

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک زن سارق در حین سرقت و ۲ نفر مالخر و کشف ۱۴ فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهر کرمان خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در شهر کرمان، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ با بررسی میدانی محل‌های وقوع سرقت و انجام یکسری کار اطلاعاتی موفق شدند، مشخصاتی از یک زن سارق به دست آورند.

او افزود: به همین منظور ماموران انتظامی این کلانتری با افزایش گشت زنی‌های هدفمند در مناطق جرم خیز، موفق شدند متهم را در حین سرقت مشاهده و دستگیر کنند.

سرهنگ امینایی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های تخصصی ماموران انتظامی به ۱۴ فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو با همدستی ۲ مالخر اعتراف کرد.

او با اشاره به دستگیری ۲ مالخر و تحویل متهمان به مراجع قضایی گفت: شهروندان ضمن مراقبت از اموال خود و استفاده از تجهیزات بازدارنده از سرقت، در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک و یا عمل مجرمانه بدون فوت وقت موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰  به پلیس اطلاع دهند.

احتکار ۱۱ میلیارد ریال مواد غذایی و شوینده در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از کشف انبار مواد غذایی احتکار شده به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر در شهرستان سیرجان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی سیرجان با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از احتکار اقلام غذایی و ضروری در یک انبار در  شهرستان سیرجان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

اوافزود: ماموران ضمن اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی با مقام قضایی، به همراه نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت و نماینده دادسرا به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: در بازرسی از این انبار، ۶۸ تن برنج، ۹ هزار و ۶۰۰ عدد کنسرو، ۳ هزار و ۶۰۰ عدد رب گوجه فرنگی یک کیلویی، ۴ هزار و ۸۰۰ عدد پودر دستی، ۴۰ عدد روغن خوراکی ۵ کیلویی، ۳۰۰ کارتن قند و مقادیری شامپو کشف شد.

او با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و انبار مذکور پلمب شد، افزود: ارزش کالا‌های احتکار شده طبق نظر کارشناسان مربوطه، ۱۱ میلیارد و ۴۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ م

نظر شما