شناسهٔ خبر: 44099906 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از ۵ خدمت غیرحضوری تامین اجتماعی/ آمادگی کامل تامین اجتماعی برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک

سالاری گفت: در ادامه اجرای طرح ۳۰۷، امروز از ۵ خدمت سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری بهره برداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست رونمایی از ۵ خدمت غیر حضوری این سازمان، اظهار کرد: هفته سوم اجرای طرح ۳۰۷۰ است، با تحقق این طرح ۷۰ میلیون نفر از ۹۶ میلیون نفر مراجعات بیمه شدگان به کارگزاری‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

سالاری بیان کرد: در هفته‌های گذشته ۳ خدمت غیر حضوری شد، امروز ۵ خدمت غیر حضوری می‌شود. درصد قابل توجهی از مراجعات کاهش پیدا خواهد کرد. این غیرحضوری شدن یکی از مطالبات شرکای اجتماعی و بیمه شدگان بود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، صدور مفاصا حساب برای کارفرمایان از مطالبات جدی کارفرمایان است این اقدام کار تامین اجتماعی را شفاف و آسان‌تر می‌کند و کار کارفرمایان نیز تسریع می‌شود. تعاملی با دستگاه‌های دیگر داریم تا در دستگاه‌های دیگر مراجعات غیرحضوری شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: اطلاع رسانی باید کامل و دقیق به ذی نفعان انجام شود تا برای خدماتی که غیر حضوری شده است مردم به شعبات و کارگزاری‌ها مراجعه نکنند.

سالاری تصریح کرد: امروز ۸ خدمت به بهره برداری رسید تا پایان بهمن ماه طبق قولی که دادیم ۳۰ خدمت مورد بهره برداری می‌رسد، خدماتی که غیر حضوری می‌شوند به هیچ وجه حضوری ارائه نمی‌شوند به همین منظور باید کیفیت زیرساخت‌های غیرحضوری خوب باشد تا بیمه شدگان نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشد و مراقبت، ارتقا و تسهیل سیستم‌ها باید مدنظر باشد.

وی گفت: به عنوان مثال سرویس ارائه مفاصا حساب که غیرحضوری شده است برای یک ماه اول باید مفاصا حساب را به صورت حضوری به کارفرمایان ارائه شود، اما از ماه‌های بعد این خدمت به هیچ وجه حضوری ارائه نشود و همکاران شعبه افرادی که بعد از آن به شعبه مراجعه می‌کنند به صورت شفاف راهنمایی کنند تعهد به استمرار غیرحضوری کردن خدمت داریم و مطابق برنامه عمل خواهیم کرد.

سالاری گفت: این اقدامات علاوه بر نسخه نویسی الکترونیک است، همه امکانات نسخه نویسی الکترونیک در تمامی مراکز درمانی فراهم شده‌است و از نظر تامین اجتماعی این کار تمام شده است و برای اینکه جامعه درمانی عضو شوند مشوق‌هایی را در نظر گرفته ایم.

بیشتر بخوانید

همکاری سایر دستگاه‌ها با تامین اجتماعی برای ارائه خدمات غیرحضوری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: در طرح ۳۰۷۰ همکاری خوبی با سازمان ثبت احوال داشتیم چراکه ما اطلاعات افراد را به صورت برخط میخواهیم اگر همکاری آن‌ها نبود با مشکل مواجهه می‌شدیم.

وی افزود: مرجع رسمی در غیرحضوری شدن پرداخت کمک هزینه ازدواج، عائله مندی، طلاق و... اطلاعات ثبت احوال است، حتی در ارائه خدمتی مانند کمک هزینه ازدواج دیگر نیاز به ثبت درخواست از سوی بیمه شده نیست و با همکاری سازمان ثبت احوال اطلاعات را دریافت میکنیم و این کمک هزینه را برای بیمه شدگان واریز می‌کنیم.

سالاری گفت: سایر دستگاه‌ها باید با تامین اجتماعی همکاری لازم را داشته باشند تا مراجعه به دستگاه‌های مربوطه و سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری شود و در کار هموطنان تسهیل ایجاد شود.

بهره مندی از تمام ظرفیت‌ها برای امنیت اطلاعات ۴۵ میلیون بیمه شده

وی ادامه داد: امنیت اطلاعات موضوع بسیار مهمی است و باید مراقب باشیم چراکه اطلاعات ۴۵ میلیون نفر نزد سازمان تامین اجتماعی است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای آن استفاده کنیم.

سالاری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ممنوعیت ورود بیمه شدگان به شعبه به چه صورت است؟گفت: همکاران ما در کارگزاری‌ها خدمت‌هایی را که غیرحضوری شده، به صورت حضوری ارائه نمی‌دهد و همکاران ما در کارگزاری‌ها، بیمه شدگانی که مراجعه حضوری برای دریافت خدمات غیر حضوری داشتند را راهنمایی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه ثبت اطلاعات شخصی بیمه شدگان، گفت: اطلاعات شخصی مانند شماره بیمه و شماره تلفن همراه بخش قابل توجهی از بیمه شدگان ثبت نام شده است و تعدادی از بیمه شدگان که اطلاعاتشان ناقص است با مراجعه یه سایت سازمان تامین اجتماعی اطلاعات خود را تکمیل کنند.

تکلیف بیکاری نیرو‌های کارگزاری‌ها با الکترونیک شدن خدمات چه می‌شود؟

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مبنی براینکه با غیرحضوری شدن خدمات نیرو‌های کارگزاری‌ها بیکار خواهند شد، تامین اجتماعی برای جلوگیری از بیکاری نیرو‌های کارگزاری چه برنامه‌هایی دارد، تصریح کرد: با هیات مدیره انجمن کارگزاری‌های تامین اجتماعی جلسه‌ای خواهیم داشت، کمیته‌ای را مقرر کردیم تا خدماتی که الکترونیک شده و مراجعه به کارگزاری‌ها کم کرده است به نیرو‌های کارگزاری‌ها ماموریت‌های دیگری داده شود. برنامه این است که با کاهش مراجعه مردم به تامین اجتماعی، درآمد کارگزاری هم کم نشود.

سالاری با تاکید براینکه مجوز کارگزاری جدید در کشور دیگر صادر نمی‌شود، گفت: از کارگزاری‌هایی که پیش از این راه اندازی شده اند حمایت می‌کنیم، چرا که معیشت آن‌ها وابسته به سازمان است، خدمتی را تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌دهند و باید از آن‌ها صیانت کنیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: ۵ هزار نفر در کارگزاری‌های تامین اجتماعی شاغل هستند با وجود اینکه کارمند رسمی سازمان تامین اجتماعی نیستند، اما خودمان را در قبال آن‌ها مسئول میدانیم، به همین منظور بخشی از کار‌های جدید به آن‌ها واگذار شده است و خدماتی که امکان الکترونیک شدن آن‌ها وجود ندارد را به کارگزاری‌ها واگذار کردیم، اما این اقدام خللی در اجرای طرح ۳۰۷۰ ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما