شناسهٔ خبر: 44100112 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

اختصاص بیمه بیکاری به یک میلیون و ۵۰ هزار نفر از زمان شیوع کرونا

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کرده و از خرداد ماه نیز برای ۸۲ هزار نفر بیمه بیکاری برقرار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز دوشنبه در نشستی خبری از راه‌اندازی صندوق شخصی پیمانکاران براساس طرح ۳۰۷۰ خبر داد و با بیان اینکه این طرح  بیش از ۷۰ درصد از مراجعات حضوری به شعب وکارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: ارائه خدمات غیرحضوری یکی از مطالبات اصلی و درازمدت شرکای اجتماعی سازمان و مردم بوده که سبب حذف ۷۰ میلیون از ۹۶ مراجعه سالانه مردم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به صدور مفاصاحساب پیمانکاران به عنوان یکی از مطالبات اساسی تصریح کرد: ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده کار و همچنین پیمانکار نیز از خدمات اصلی سازمان است که براساس آن مفاصا حساب کاغذی حذف والکترونیکی خواهد شد.

سالاری ادامه داد: این مهم همچنین به پیمانکار و واگذارنده کار همزمان ابلاغ و برای پیمانکاران و واگذارندگان یک صندوق شخصی به منظور ارائه مفاصا به سایر دستگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، براساس این سامانه همه فرآیندهای دریافت مبانی محاسبه حقوق بیمه و خدمات کارفرمایان غیرحضوری خواهد شد.

مدیرعامل تامین اجتماعی افزود: این طرح که سبب افزایش تعامل با دستگاه‌ها و بهبود فرآیند خدمات‌رسانی نیز خواهد شد، علاوه بر حذف مراجعات حضوری، خدمات اجتماعی را هم افزایش می‌دهد.
سالاری با اشاره به استعلام وضعیت مستمری به عنوان یکی دیگر از خدمات غیرحضوری یادآور شد: استعلام وضعیت مستمری، بیمه‌شدگان و ارتباط بیمه‌ای بیمه‌شدگان هم براساس این طرح غیرحضوری خواهد شد.
به گفته وی، تکمیل سوابق بیمه‌شدگان پاره‌وقت نیز از طریق سامانه اینترنتی انعقاد قرارداد می‌شود. اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه‌شده با سوابق کسری از ماه مواجه هستند که از این تعداد۵۰۰ هزار نفر (احتمالا) متقاضی خواهند بود.
سالاری با اشاره به نام نویسی اشخاص تبعی ادامه داد: برابر با دو میلیون استفاده از این خدمت به صورت سالانه حذف وغیرحضوری خواهد شد واین سرویس با همکاری ثبت احوال از همپوشانی‌ها نیز جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه خدمات غیرحضوری، حضوری انجام نمی‌پذیرد، گفت: بی‌شک ارائه خدمات غیرحضوری، سبب ارتقا کیفیت وتسهیل دسترسی خواهد شد.
سالاری با تاکید بر رفع نواقص احتمالی تصریح کرد: آموزش جامعه و تداوم روند خدمات غیرحضوری باید ادامه یابد. در بخش درمان و فن‌آوری اطلاعات هم طرح نسخه الکترونیک اجرا و در مسیر پیشرفت است.
وی با اشاره به همکاری سازمان ثبت احوال در این زمینه گفت: اجراء هریک از این طرح‌ها وبرنامه‌ها (ارائه خدمات غیرحضوری) با همکاری این سازمان محقق شد و برخی از وظایف و تعهدات بدون ثبت درخواست انجام نمی‌پذیرفت.

سالاری همچنین یادآور شد: براساس تعامل با دستگاه‌ها مراجعه مردم به دیگر مراکز ارائه خدمات نیز تسهیل می‌شود وبه منظور حفظ امنیت اطلاعات ۴۵میلیون نفر از جامعه هم همه ظرفیت‌ها به کار گرفته خواهد شد.
وی اضافه کرد: با رئیس برخی دستگاه‌ها (که با سازمان تامین اجتماعی در تعامل هستند) نیز برای تبادل اطلاعات مکاتبه می‌شود که به منظور عدم مراجعات حضوری شهروندان، جامعه را اغنا وتوجیه کنند.
به گفته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، ما ممنوعیت خدمات حضوری برای کارکنان این سازمان (و نه مردم) اعمال خواهد شد. تطبیق اطلاعات به منظور ارائه خدمات هم از طریق شماره حساب و گاه تلفن همراه انجام می‌شود.
سالاری تاکید کرد: امکانات استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز از پایان مهرسال جاری فراهم و به منظور انجام آن برخی مشوق‌ها نیز برای پزشکان درنظر گرفته شده است.
وی در رابطه با بیمه بیکاری هم یادآور شد: برای برخی اشخاص که مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند و همچنین مشاغل غیررسمی طرحی تدوین شده که امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد.
به گفته سالاری، از آغاز شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کرده و از خرداد ماه نیز برای ۸۲ هزار نفر بیمه بیکاری برقرار شده است.
به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰، ۱۹ آبان ماه با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب وکارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد. این طرح به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجعه (از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی) را کاهش می‌دهد.
استعلام وضعیت دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمه‌ای بیمه‌شدگان، درخواست تکمیل سوابق کسری از ماه، ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار و ثبت‌نام غیرحضوری افراد تبعی (توسط بیمه شده اصلی) امروز (دوشنبه) در ادامه ارائه خدمات غیرحضوری این سازمان رونمایی شد.

نظر شما