شناسهٔ خبر: 43857315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی

مستمری خانواده شهدا کفاف نیازهای اقتصادی آنها را نمی‌دهد

قزوین – ایرنا – نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مستمری خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، کفاف نیازهای اقتصادی آنها را نمی‌دهد و باید برای حل مشکلات آنها برنامه ریزی و چاره اندیشی لازم صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز سه شنبه در نشست امضای تفاهم نامه تامین زمین برای ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان که با حضور سعید اوحدی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: همه نمایندگان استان با خانواده شهدا ارتباط دارند و سختی‌های خانواده شهدا را از نزدیک لمس کرده اند.

وی با بیان اینکه به مدت ۱۲ سال، پزشک خادم خانواده شهدا بوده و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا است، افزود: با آمدن بیمه دی که سقف تهدات آن اندک بوده، جامعه ایثارگران در تامین داروهای خود که اغلب آنها وارداتی است با مشکلاتی مواجه شدند و بسیاری از داروهای آنها تحت پوشش بیمه قرار نگرفت.

این نماینده گفت:بسیاری از جانبازان و ایثارگران استان در تهیه ویلچر و تخت برقی با مشکلاتی مواجه هستند و مستمری خانواده شهدا کفاف نیازهای اقتصادی آنها را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: برخلاف تصور مردم سطح اقتصادی خانواده شهدا بالا نیست و بلکه برخی با سختی و مرارت زندگی خود را می‌گذرانند و شایسته نیست با کسانی که از جان و زندگی خود برای انقلاب اسلامی گذشته‌اند این گونه رفتار شود.

محمدبیگی با تاکید بر رفع مشکل خودرو جانبازان استان، گفت: جامعه ایثارگری استان از سال ۸۰ به بعد هیچ خودرویی دریافت نکرده اند درحالیکه این عزیزان، اغلب به خودروی مخصوص نیاز دارند.

این نماینده اضافه کرد: از سوی دیگر برای اشتغال فرزندان جانبازان و شهدا طبق آیین نامه‌های موجود عمل نمی‌شود و سهیمه مناسبی برای این جامعه تخصیص نمی‌یابد و در اجرای آیین نامه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

وی اضافه کرد: تامین مسکن جانبازان و ایثارگران استان که امروز تفاهم نامه آن به امضا رسید جای تقدیر دارد اما هزار و ۵۰۰ واحدی که در نظر گرفته شده است کمتر از یک دوم نیاز جامعه ایثارگران استان است.

محمدبیگی افزود:ما سه هزار و ۲۰۰ خانواده ایثارگری نیازمند مسکن داریم و از معاون رییس جمهوری می‌خواهیم واحدهای بیشتری به جامعه ایثارگری استان در شهرهای مختلف استان تخصیص یابد.

وی در مورد عملکرد اداره کل بنیاد شهید استان، گفت: خانواده شهدا انتقاد زیادی در خصوص ضعف عملکردی در این حوزه دارند که باید رفع شود تا بیشتر از این، شرمنده خانواده شهدا و ایثارگران نشویم.

بعد از ۴۰ سال هنوز به خانواده شهدا خدمات شایسته ارایه نکرده ایم

دیگر نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: مسایل و مشکلات مختلفی را در حوزه خدمات رسانی به جامعه ایثارگران می‌شنویم که تاسف می‌خوریم چون بعد از ۴۰ سال هنوز نتوانسته‌ایم به این خانواده چنان که باید خدمت بدهیم.

لطف الله سیاهکالی مرادی گفت: فلسفه ایثارگری شهدا و جانبازان این بوده است که ما زندگی بهتری داشته باشیم ولی هنوز ما نتوانسته ایم خدمات خوبی به خانواده آنها ارایه کنیم و در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم.

وی گفت: در تمامی دنیا کسانی که در راه دفاع از کشور جانفشانی می‌کنند مورد تکریم قرار می‌گیرند درحالیکه ما جایگاه این افراد را شهید تعریف می‌کنیم که بالاترین جایگاه انسان بوده و خداوند خریدار آنها است.

سیاهکالی اضافه کرد: متاسفانه ما هنوز فرزندان شهیدی داریم که شاغل نیستند و حتی تحت پوشش بیمه نیز قرار ندارند یا اینکه خیلی از داروهای خارجی و داخلی بسیاری از جانبازان و ایثارگران، تحت پوشش بیمه نیست.

وی افزود: اگر مشکلات قانونی در این زمینه یا در مورد تخصیص خودرو به جانبازان بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد وجود دارد باید به نمایندگان مجلس ارایه شود تا برای رفع آنها کمک کنیم.

این نماینده با تاکید بر رفع یکباره مشکل مسکن جامعه ایثارگران استان، گفت: خوشبختانه ما در قزوین مشکل زمین نداریم و می‌توان با برنامه ریزی و حمایت استاندار، مشکل مسکن این عزیزان را یکدفعه حل و فصل کرد.

عزت و کرامت ایران اسلامی، مدیون خون شهدا است

نماینده شهرستان بویین زهرا و آوج نیز در این نشست گفت: به فرموده مقام معظم رهبری شهادت تجارتی بین شهید و خداوند است و شهدا با خدا داد و ستد می‌کنند.

روح الله عباسپور گفت: شهدا در تحقق آرمان‌های انقلاب و ایثارگری‌های خود هیچ وقت به دنبال مسایل مادی نبوده اند بلکه کسب رضایت حق تعالی را مد نظر داشته اند.

 وی افزود: همه ما مدیون و مرهون شهدا هستیم و عزت، کرامت و بالندگی ایران در عرصه بین المللی به مدد ایثارگری‌ها و جانبازی‌های آنها به دست آمده است.

عباسپور اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی همواره در حمایت از جامعه ایثارگران برنامه ریزی لازم را داشته است و از هر اقدامی که خدمت به خانواده شهدا باشد اصلا کوتاهی نمی‌کند.

وی گفت: ما در آستانه تحویل بودجه به مجلس شورای اسلامی هستیم و از دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم مطالبات این قشر را در تعریف بودجه لحاظ کنند تا بخشی از مشکلات آنها مرتفع شود.

نظر شما