شناسهٔ خبر: 43851922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

۱۳۵هزار هکتار از مزارع قزوین به زیر کشت گندم رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری و شروع فصل کشت محصولات کشاورزی؛ تاکنون ۱۳۵هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته و همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: برنامه ابلاغی برای کشت گندم در مزارع کشاورزی استان برای سال زراعی جاری ۱۵۳هزار و ۱۸۲هکتار تعیین شده که تاکنون ۱۳۵هزار هکتار آن کشت شده است.
خمسه اظهار کرد: از این میزان برنامه ابلاغی کشت گندم برای استان؛ ۴۸هزار و ۱۸۲هکتار گندم آبی و ۱۰۵هزار هکتار گندم دیم است.
او تصریح کرد: بر همین اساس؛ از ابتدای فصل کشت تاکنون حدود ۴۰هزار هکتار گندم آبی (۸۳درصد ) و حدود ۹۵هزار هکتار گندم دیم (۹۰درصد ) در مزارع کشاورزی استان کشت شده است.
خمسه گفت: سطح سبز گندم آبی استان ؛ بیش از ۱۵هزار هکتار است.
خمسه یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده؛ از ابتدای فصل کشت گندم نهاده های بذر، کود و سموم مورد نیاز کشاورزی تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بیان کرد : کشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین از نیمه اول مهر ماه آغاز و تا نیمه اول آذرماه ادامه دارد.

48

برچسب‌ها:

نظر شما