شناسهٔ خبر: 44425569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد؛

رشد ۵درصدی کشت گندم در اراضی کشاورزی قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، کشت محصول گندم در اراضی کشاورزی استان ۵درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه خمسه، رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب گفت: برنامه ابلاغی کشت گندم  در سال زراعی جاری ۱۵۳هزار و ۱۸۲هکتار بوده که کشت این محصول استراتژیک در اراضی کشاورزی استان با رشد ۵درصدی به ۱۶۰هزار و۴۱۰هکتار رسیده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: در سال زراعی جاری  حدود ۴۸هزار و۸۵۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی و ۱۱۱هزار و۵۶۰ هکتار از مزارع نیز به زیر کشت گندم دیم رفته است که به ترتیب با ۱۰۱ و ۱۰۶درصد تحقق برنامه ابلاغی، این میزان سطح کشت نسبت به سال گذشته به ترتیب ۲/۲ و ۵درصد افزایش یافته است.
خمسه پیش بینی کرد در صورت مساعد بودن شرایط و همچنین آبیاری بموقع و کود دهی مناسب  در سال زراعی جاری تولید گندم در استان به بیش از ۳۴۰هزار تن برسد.
او اضافه کرد: تحقق برنامه ابلاغی کشت گندم دیم و آبی استان با  تامین و توزیع بذرهای گواهی شده و بارش‌های خوب انجام شده که از این حیث استان قزوین جزء استان‌های برتر کشور در زمینه انجام تعهدات کشت غلات است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: با توجه به برنامه ابلاغی به موقع به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و مراکز جهادکشاورزی تابعه، اطلاع رسانی در خصوص آماده سازی اراضی و کاشت به موقع باعت افزایش سطح زیر کشت  و تحقق برنامه شده است.

48

برچسب‌ها:

نظر شما