شناسهٔ خبر: 43843764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۳۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت گندم رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری و شروع فصل کشت محصولات کشاورزی ؛ تاکنون ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته و همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ابلاغی برای کشت گندم در مزارع کشاورزی استان برای سال زراعی جاری ۱۵۳ هزار و ۱۸۲ هکتار تعیین شده که تاکنون ۱۳۵ هزار هکتار آن کشت شده است.

وی افزود : از این میزان برنامه ابلاغی کشت گندم برای استان ؛ ۴۸ هزار و ۱۸۲ هکتار گندم آبی و ۱۰۵ هزار هکتار گندم دیم می باشد.

خمسه تصریح کرد : بر همین اساس؛ از ابتدای فصل کشت تاکنون حدود ۴۰ هزار هکتار گندم آبی (۸۳ درصد ) و حدود ۹۵ هزار هکتار گندم دیم (۹۰ درصد ) در مزارع کشاورزی استان کشت شده است.

وی یاد آور شد : با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ، از ابتدای فصل کشت گندم نهاده های بذر ، کود و سموم مورد نیاز کشاورزی تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : کشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین از نیمه اول مهر ماه آغاز و تا نیمه اول آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما