شناسهٔ خبر: 43759190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم مطرح شد؛

صدرنشینی قم در اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی

مدیر کل ارشاد قم گفت: در سه سال اخیر، قم،رتبه اول اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی را به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حسینی کاشانی ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی قم که به مناسبت ۱۴ آبان سالروز تشکیل شورای فرهنگ عمومی در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم سخن می گفت،تاکید کرد: اجرای کامل مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیازمند همکاری جدی مردم ودستگاه‌های دولتی است.

او افزود: ۳۰ درصد مصوبات این شورا در قم اجرایی نمی‌شود که برخی علل آن مشکلات مالی و اعتباری است، اما بخش دیگر مربوط به ساختار شورا و انجام تکالیف محوله از سوی دستگاه‌های دولتی و مردم است که با تجمیع این ظرفیت‌ها می‌توان به اجرای کامل مصوبات امیدوار بود.


حسینی کاشانی در عین حال از رتبه اول قم در سه سال اخیر در زمینه اجرایی شدن مصوبات خبر داد و گفت: با این وجود به دنبال اجرای طرحی پژوهشی هستیم تا میزان تاثیرگذاری این مصوبات را تا دو ماه آینده بررسی کنیم.


مدیر کل ارشاد قم  تصریح کرد: ایجاد شناخت در مردم، تبدیل آن به باور و شکل گیری رفتار بر اساس باورها، کاری سنگین و مشکل است که نیازمند بررسی و انجام کار‌های پژوهشی است.


حجت الاسلام عزت زمانی ،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم که میهمان تلفنی این برنامه بود گفت: این شورا مورد توجه جدی نیست و برخی بی مهری‌ها نسبت به آن  به ویژه در اجرایی کردن مصوبات دیده می شود.


او تاکید کرد: تقویت دبیرخانه این شورا از ضروریات است تا بتواند با دست باز نسبت به اجرایی کردن مصوبات گام بردارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما