شناسهٔ خبر: 43735022 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهدی: امیدوارم با وجود کرونا، مسابقات لیگ به خوبی برگزار شود

تهران- ایرنا- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: امیدوارم مانند پارسال، با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، لیگ برتر را به خوبی برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سهیل مهدی درباره آغاز لیگ برتر فوتبال از روز جمعه اظهار داشت: بر اساس مجوزی که کسب کردیم، همه برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و اکنون تیم‌ها آمادگی کامل دارند. موارد لازم پیش‌بینی شده و امروز هم وبینار آموزشی با مسوولان برگزاری مسابقات برای اجرای بهتر پروتکل‌ها برگزار می‌شود. امیدواریم مانند سال گذشته با وجود شرایطی که همه‌گیری کرونا ایجاد کرده مسابقات خوبی را برگزار کنیم.

وی درباره این که شنیده می‌شود با توجه به بلیت رفت و برگشت داوران به مسابقات اگر آنها در جلسه پس از بازی شرکت کنند پروازشان را از دست می‌دهند توضیح داد: طبق قانون تا زمانی که همه افراد از ورزشگاه خارج نشوند، چراغ هم خاموش نمی‌شود. مدیریت برنامه داوران برای پرواز، ایاب و ذهاب و بلیت گرفتن برای آنها به عهده خود دپارتمان داوری است و دخل و تصرفی در این امر نداریم،‌ اما می‌دانم در برخی از شهرها اگر آخرین پرواز روز را هم برای داوران بگیریم باز هم کار سخت می‌شود که آنها به پرواز برسند.

مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: به همین دلیل تیم میزبان شرایطی را فراهم کرده و کمک می‌کند تا کارت پرواز در زمان مناسب برای داوران گرفته شود و آنها به سرعت خود را به فرودگاه برسانند.

وی افزود: البته در لیگ برتر چنین مشکلی نداشته‌ایم و فکر می‌کنم مقداری بزرگنمایی شده و اطلاعات صحیح را ارائه نکردند. ۹۵ درصد داوران برای بازی‌های لیگ برتر روز قبل از مسابقه در هتل حاضر هستند و شرایط هم برای آنها آماده است. حتی اگر شب قبل از بازی هم برسند،‌ زمان کافی برای برگزاری جلسات خواهند داشت. در مسابقات سطح آسیا هم وقتی داوران ایرانی یک روز قبل از بازی به محل برگزاری آن دیدار برسند مشکلی پیش نمی‌آید.

وی تصریح کرد: در لیگ برتر و لیگ یک چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و شرایط کنترل شده است و بسیاری از جلسات قبل بازی برگزار می شود. شاید برای پروازهای برگشت داوران چنین اتفاقی رخ بدهد. به عنوان مثال شهر سیرجان یک پرواز بیشتر ندارد و اگر داور به موقع به فرودگاه نرسد باید یک روز صبر کند اما رسیدگی به این مسائل در اختیار دپارتمان داوری است.

رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در باره شرایط باشگاه‌ها برای دریافت این مجوز گفت: درباره لیگ برتر مجوز ملی داریم که از اواخر دی و اوایل بهمن امسال به صورت رسمی کلید می‌خورد. تاکنون بحث مجوز حرفه‌ای را دنبال کرده ایم که بدون دخل و تصرف برای مسابقات لیگ برتر بوده و برای مسابقات آسیایی انجام شده است. تا دیشب مدارک باشگاه‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و نقاط ضعف برای آخرین بار به آنها اطلاع داده شد.

مهدی ادامه داد: البته فرصت ارائه مدارک به پایان رسیده اما اکنون در حال رسیدگی و اصلاح آن مدارک هستیم. اگر نواقص شکلی وجود داشته باشد، به باشگاه‌ها برای رفع آنها کمک می‌کنیم و در نهایت گزارش ما برای تصمیم‌گیری تقدیم کمیته بدوی می‌شود.

فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران از جمعه ۱۶ آبان آغاز می‌شود.

نظر شما