شناسهٔ خبر: 68401564 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

انتظار حمایت بیشتر داریم؛

شیما صفایی: نسل خوبی برای تنیس‌روی‌میز بانوان ایران در راه است

زینب حاجی حسینی

ملی پوش تنیس روی میز بانوان ایران با بیان این که نسل خوبی برای این رشته در راه است گفت: انتظار داریم از سوی همه نهادها و اسپانسرها مورد حمایت بیشتری قرار بگیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران که روند رو به رشدی را در پیش گرفته است، در شرایطی خود را برای رویدادهای بین المللی پیش رو آماده می کند که نسل جدیدی از ملی پوشان در حال اضافه شدن به ترکیب اصلی هستند.

شیما صفایی یکی از ملی پوشانی است که پس از حضور در بازی های آسیایی هانگژو حال به تجربه خوبی دست یافته و امیدوار است بتواند روند مثبت پیشرفت خود را در آینده ادامه دهد و همچنان یکی از بازیکنان تیم ملی ایران برای رویدادهای مهم باشد.

صفایی در گفت و گو با خبرنگار مهر به پرسش هایی در مورد آخرین وضعیت خودش، حضور در تیم ملی و انتخاب تیم جدیدش پاسخ داده است:

* شیما صفایی بعد از قهرمانی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی مجددا لباس مقدس تیم ملی را بر تن کرد. از سختی رقابت های انتخابی بگویید.

- چند روز پیش مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قزاقستانی را به پایان بردیم که خدا را شکر مقام اول را کسب کردم و برای یک سال دیگر در تیم ملی بزرگسالان باشم. یکی از سخت ترین رقابت های انتخابی بود که انجام دادم چون همه بازیکنان از سطح آمادگی بالایی برخوردار بودند.

* پیش از انتخابی المپیک انتظار داشتید که برای رقابت های انتخابی المپیک شما به همراه تیم به رقابت های آسیای میانه اعزام شوید اما نفراتی که از سوی کادر فنی انتصاب شدند بهترین عملکرد را داشتند. باز هم برگردیم به آن زمان همان انتظارات و گلایه ها را خواهید داشت؟

- برای آن رویداد می توانستم نماینده شایسته ای باشم. تمام هدف آقایان و بانوان کسب سهمیه المپیک بود و من فکر می کردم می توانستم این سهمیه را کسب کنم اما با تشخیص فدراسیون و کادر فنی خانم شهسواری و اشتری انتخاب شدند. در المپیک هم خانم شهسواری با بازیکن فرانسوی مسابقه دادند و شکست خوردند که بازی نسبتا خوبی بود اما اگر قرعه بهتری بود یا فضای سالن یکسان بود نتیجه بهتری حاصل می شد و حتی پیروزی خانم شهسواری می توانست نگاه های بیشتری را به سمت تنیس روی میز جلب کند. با این حال همین که تنیس روی میز جزو رشته های المپیکی بود و مورد توجه قرار گرفت برای ما خوشایند است.

* ندا شهسواری سومین المپیک خود را پشت سر گذاشت و به عنوان کاپیتان تیم در مسابقات قهرمانی آسیا یکی از نفرات اصلی تیم محسوب می‌شود، چقدر حضور یک بازیکن باتجربه می‌تواند مفید باشد؟

- به هر حال خانم شهسواری سه دوره در المپیک شرکت کردند و تجربه بالایی دارند. قطعا با حضور ایشان که تجربه شان از نسل جدید بیشتر است و رویدادهای زیادی را دیده اند تیم ملی می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

شیما صفایی: نسل خوبی برای تنیس‌روی‌میز بانوان ایران در راه است

* بازیکنانی که در آخرین مسابقه تیم ملی انتخاب شدند، بازیکنان جوان و آینده داری هستند ، چقدر به این نسل جدید می‌توان در آینده امیدوار بود؟

- بازیکنان ایرانی که با هم بازی می کنند اکثر جوان و مستعد هستند و این نوید بخش یک اتفاق خوب در تینس روی میز است. تیم های پایه و رده های سنی هم با برنامه ریزی و حمایت فدراسیون هر روز قویتر می شوند و به دلیل داشتن مسابقات رده های مختلف به ویژه مسابقات جهانی در هر رده اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. همین اتفاق می تواند نشانه این باشد که ما می توانیم جانشینان خوبی داشته باشیم.

* افزایش تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر چه تاثیری دارد و آیا تیم فصل آینده را انتخاب کرده اید؟

- با یکی دو صحبت کردم اما هنوز قرارداد نبستم و منتظر خبر نهایی هستم. انتظاری که دارم این است که اسپانسرهای بیشتری جذب فدراسیون تنیس روی میز و لیگ برتر بانوان بشوند. جذب اسپانسرها از این جهت مهم است که درآمد بازیکنان بیشتر می شود. امیدوارم تیم های سرشناس و قوی هم در لیگ بانوان حضور داشته باشند و باعث افزایش مبلغ قراردادها و کیفیت بازی ها شوند.

* برای قهرمانی آسیا و رقابت های آینده چه برنامه های از سوی کادرفنی تیم های ملی می‌تواند به پیشرفت و ارتقا کیفیت بانوان کشورمان کمک کند؟

- تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا حدود یک ماه مانده است و چون این رویداد نزدیک است نمی توان انتظار اردوی بین المللی و یا مسابقات مهم داشت. باید حداقل اردوهای داخلی با کیفیت با حریفان قوی و سبک های مختلف داشته باشیم تا بتوانیم با آمادگی کامل به مسابقات قهرمانی آسیا برویم.

* حمیده ایرانمنش سرمربی تیم ملی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا روی دختران جوان آینده دار سرمایه گذاری خواهد کرد چقدر آماده هستید که جواب اعتماد سرمربی تیم ملی را بدهید؟

- خانم ایرانمنش در مسابقات انتخابی و المپیک حضور داشتند و خودشان هم در لیگ برتر بانوان چهار سال مربیگری تیم شهرداری شهربابک را برعهده داشتند که من چهار سال عضو آن تیم بودیم و توانستیم هر چهار سال قهرمان شویم ولی بنابر دلایلی این تیم کنار رفت که خبر خوبی برای لیگ برتر بانوان نبود چرا که نسبت به بقیه تیم ها مبالغ بالاتری پرداخت می کرد. کنار رفتن این تیم ناراحت کننده است اما امیدواریم بزودی به لیگ برتر برگردد.

* نکته دیگری مانده است که نیاز به گفتن باشد؟

- از فدراسیون تنیس روی میز، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست دارم که برای بازیکنان نسل جوان که می توانند در آینده جایگزین های خوبی برای المپین های ما باشند سرمایه گذاری کنند و حمایت هایی که می توانند از نظر تجهیزات داشته باشند را ادامه دهند تا تیم های ملی تنیس روی میز ایران در بخش آقایان و بانوان بتواند نتایج بهتری کسب کنند.

نظر شما