شناسهٔ خبر: 43679350 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سفال و سرامیک می‌تواند معرف فرهنگ و هنر و تاریخ ما در جهان باشد

حسینی در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک با بیان اینکه سفال و سرامیک هم از منظر کاربردی و هم از منظر هنری باید در کانون توجه قرار گیرد، گفت: سفال و سرامیک می‌تواند معرف فرهنگ و هنر و تاریخ ما در جهان باشد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، مراسم افتتاحیه یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک عصر شنبه ۱۰ آبان با حضور سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی و هیربد همت آزاد ،دبیر این دوسالانه  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد.

 

«سیدمجتبی حسینی» ، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک  به صورت مجازی  در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه سفال و سرامیک ریشه در فرهنگ و تاریخ  ایران دارد، گفت: مردمان کوچه بازار تا هنرمندان عارف و آگاه به  این هنر مشغول بوده‌اند. تنوع آثار متعدد، رنگین و ارزشمند بازمانده از گذشته، از آثار کاربردی که در خانه‌ها یافت میشده تا آثار زینت بخش اماکن مقدس، گستره فراگیر هنر سفال و سرامیک را در زندگی جاری ایران نشان می‌دهد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک   با یک وقفه 9 ساله اظهار کرد:  نمایشگاه سفال و سرامیک که بعد از ۹ سال وقفه، کار خودش را مجدداً آغاز کرده است به وضوح نشان می‌دهد که ایران امروز در حوزه هنرمندان به عنوان منابع انسانی هنر و به خصوص هنرمندان جوان کشور توانمند و سرمایه‌داری است.

 

وی با اشاره به این نکته که رویکرد یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک توجه به هنرمندان جوان است، گفت: هنرمندانی که توانسته اند با شناخت سنت‌ها و ارزش‌هایی که در هنر کابردی گذشته وجود داشته و همچنین آشنایی با هنر‌های تزئینی برآمده از سفال و سرامیک که معانی آن‌ها دغدغه امروزی جامعه است، آثاری بیافرینند که می‌تواند مثال زدنی باشد و ما را به آینده بسیار درخشان این عرصه هنری امیدوار کند.

حسینی اظهار کرد: اگر میراث گذشته با توان امروز را در کنار هم قرار دهیم خواهیم دید که سفال و سرامیک هم از منظر کاربردی و هم از منظر هنری باید در کانون توجه قرار بگیرد و آثار درخشانی در این هنر پدید آید که هم زندگی امروزی ما را با کاربردش زیبا و رنگین کند و هم می‌تواند معرف فرهنگ و هنر و تاریخ ما در جهان باشد.

پایان پیام/32

نظر شما