شناسهٔ خبر: 43675660 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سید مجتبی حسینی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

میراث گذشته و توان امروز آثار درخشان سرامیک را پدید می آورد/کشور سرمایه داری هستیم

موج نیوز

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک را نشانگر سرمایه کشور در حوزه منابع انسانی هنر و آینده درخشان هنر سفال و سرامیک عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در فضای مجازی در خصوص افتتاح نمایشگاه یازدهمین دوسالانه سرامیک که عصر روز گذشته در فرهنگسرای نیاوران انجام شد گفت: سفال و سرامیک ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد و نشان دهنده پهنه بسیطی که از مردمان کوچه بازار تا هنرمندان عارف و آگاه به آن دل مشغول بوده اند.

وی افزود: تنوع بازمانده از گذشته آثار متعدد رنگین و ارزشمند از آثار کاربردی که در خانه ا یافت می شده تا آثار زینت بخش اماکن مقدس بوده گستره فراگیر هنر سفال و سرامیک را در زندگی جاری ایران نشان می دهد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمایشگاه سفال و سرامیک که بعد از نه سال وقفه، کار خودش را مجددا آغاز کرده است به وضوح نشان می دهد که ایران امروز در حوزه هنرمندان به عنوان منابع انسانی هنر و به خصوص هنرمندان جوان کشور توانمند و سرمایه داری است.

وی با بیان اینکه رویکرد این بینال هم هنرمندان جوان بوده گفت: هنرمندانی که با شناخت سنت ها و ارزشهایی که در هنر کاربردی گذشته و هنرهای تزئینی برآمده از سفال و سرامیک با معانی که دغدغه امروز آنهاست توانسته اند آثاری بیافرنند که می تواند مثال زدنی باشد و نشان هنده آینده بسیار درخشانی است که ما می توانیم در این عرصه هنری داشته باشیم.

سیدمجتبی حسینی تاکید کرد: اگر میراث گذشته با توان امروز را در کنار هم قرار دهیم خواهیم دید که سفال و سرامیک هم از منظر کاربردی و هم از منظر هنری می باید در کانون توجه قرار بگیرد و آثار درخشانی در این هنر پدید بیاید که هم زندگی امروزین ما را با کاربردش زیبا رنگین کند و هم می تواند معرف فرهنگ، هنر و تاریخ ما در جهان باشد.

شایان ذکر است که افتتاح یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک، به جهت رعایت  پروتکل های ستاد ملی  مبارزه با کرونا تنها با حضور مسئولین و به صورت مجازی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

نظر شما