شناسهٔ خبر: 43625621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه سامانه رینگ آبرسانی تهران به بهره‌برداری رسید

تهران- ایرنا- سه سامانه رینگ آبرسانی تهران با حضور رییس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید تا اهالی غرب تهران از طریق آب تصفیه‌شده سد امیرکبیر در تصفیه‌خانه ششم تهران و اهالی شرق پایتخت از طریق آب تصفیه‌شده سد لار در تصفیه‌خانه‌های چهارم و پنجم از آب آشامیدنی باکیفیت بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی تهران با حضور رییس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: ۵۲ کیلومتر از رینگ آبرسانی در سه سامانه آبرسانی غرب، سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی آباد و سامانه آبرسانی شمال شرق اجرا شده است. 

وی با اشاره به اینکه این رینگ با قطر یکهزار و ۲۰۰  تا ۲ هزار میلی‌متر به بهره‌برداری رسید، افزود: اجرای این رینگ در شهر تهران با محدودیت‌های ترافیکی به سختی اجرا شد تا تهرانی‌ها آب شرب یکسانی داشته باشند. 
وی با اشاره به سامانه آبرسانی غرب تهران بیان کرد: این سامانه به طول هفت کیلومتر، آب تصفیه‌خانه ششم را به مناطق پنج، ۹، ۱۸، ۲۱، ۲۲ و شهر جدید پرند می‌رساند. 
وی گفت: بخش عمده آب این مناطق از چاه‌های زیرزمینی تامین می‌شد که با اختصاص آب سطحی، چاه‌ها از مدار خارج می‌شود. 
جانباز بیان کرد: سامانه آبرسانی به شهر جدید پرند از مخزن تلمبه‌خانه یافت‌آباد تا مخزن رضی آباد با هدف رفع محدودیت‌های تأمین آب در محدوده شهر جدید پرند و لزوم رفع کمبود و ارتقای کیفیت آب شرب در محدوده جنوب و جنوب‌غربی شهر و استان تهران انجام شد.
وی با اشاره به سامانه آبرسانی در شمال شرق و شرق نیز اضافه کرد: این سامانه نیز ۴۰ کیلومتر طول دارد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: هدف از اجرای سامانه آبرسانی به شرق تهران انتقال سه هزار لیتر بر ثانیه آب تصفیه‌شده از محل تصفیه‌خانه پنجم تهران به نواحی شمال‌شرق و شرق تهران و انتقال چهار هزار لیتر بر ثانیه آب خام از محل سد لار به تصفیه‌خانه سوم و چهارم در شرایط اضطراری است.
وی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح رینگ آبرسانی بیان کرد: این امر باعث می‌شود تا آب با کیفیت یکسان در اختیار مشترکان قرار گیرد و در خشکسالی‌های احتمالی امکان انتقال آب از غرب به شرق وجود دارد.  
جانباز خاطر نشان کرد: این طرح اقدام بزرگی است که باید از همراهی شورای اسلامی شهر، شهرداری وپلیس  راهور تهران در این زمینه تشکر کرد.
طرح‌های عظیم آبرسانی تهران امروز پنجشنبه شامل فاز نخست تصفیه خانه ششم با ظرفیت ۷هفت هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه، تونل انتقال آب به طول ۳۰ کیلومتر از محل سد امیرکبیر، سه سامانه اصلی طرح بزرگ رینگ شبکه انتقال آب شرب شهر تهران با هزینه ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با حضور رییس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

نظر شما