شناسهٔ خبر: 43585725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز خبر داد:

وضعیت شهرستان مهریز بحرانی است/ درخواست عاجزانه از مردم برای رعایت موارد بهداشتی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز در استان یزد گفت: ساده انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی بخشی از شهروندان سبب افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شهرستان مهریز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، پورمازار گفت: با توجه به مبتلا شدن تعداد زیادی از پرسنل خدوم و زحمتکش بهداشت و درمان و افزایش آمار بیماران نیاز به بستری و پر شدن ظرفیت بیمارستان شهرستان ، وضعیت بحرانی را در شهرستان ایجاد کرده است که ادامه این روند به افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ به علت بیماری کرونا منجر خواهد شد.

وی افزود: عاجزانه از مردم شریف شهرستان مهریز خواهشمندم که با رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل‌ها در جهت پیشگیری و مبارزه با این بیماری خطرناک و در نتیجه با کاهش یافتن تعداد موارد مبتلا به کادر زحمتکش بهداشت و درمان کمک کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز تاکید کرد: توجه به نکات ذیل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است؛ به محض خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنید ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در محل‌های پرخطر و با تجمع زیاد، شستشوی مرتب دست‌ها، اگر حس می‌کنید بیمار هستید حتی با داشتن علایم خفیفی، چون سردرد و آبریزش بینی، تا زمان بهبود در خانه بمانید و اتاق خود را از سایرین جدا کنید، پرهیز از ارتباط با دیگران و عدم مراجعه به مراکز درمانی می‌تواند موجب عملکرد بهتر این مراکز و کمک به محافظت از شما و دیگران در برابر کووید۱۹ و سایر ویروس‌ها باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: همکاری نکردن برخی از شهروندان در رعایت مقررات و نکات بهداشتی موجب افزایش آمار بیماران کرونایی و بحرانی شدن شرایط منطقه طی روز‌های اخیر شده است.

پورمازار، اعمال مقررات سختگیرانه همانند اوایل امسال را در شرایط کنونی تنها راه حل غلبه بر کرونا برشمرد و افزود : مسئولان مربوطه باید بدون ملاحظه ، با افرادی که بی‌تفاوت از کنار این بیماری و شیوع آن در شهر می‌گذرند برخورد مناسب انجام دهند در غیر اینصورت شرایط مهریز بسیار بغرنج و خطرناک‌تر می‌شود.

وی گفت : پرهیز شهروندان از دورهمی‌های خانوادگی و رفت و آمد‌ها در کنار استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی راه برون‌رفت از وضعیت بسیار نامناسب است که روز به روز شاهد فوت افراد و شبوع بیشتر آن در سطح محلات مختلف شهر هستیم.

نظر شما