شناسهٔ خبر: 43607761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز:

ساده انگاری کرونا موجب بحرانی شدن وضعیت مهریز شده است

ابولفضل ابویی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: ساده انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی بخشی از شهروندان، سبب افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان مهریز شده است.

صاحب‌خبر -

«علیرضا پورمازار» در این باره گفت: با توجه به مبتلا شدن تعداد زیادی از پرسنل خدوم و زحمتکش بهداشت و درمان و افزایش آمار بیماران نیاز به بستری و پر شدن ظرفیت بیمارستان شهرستان، قطعاً ادامه این روند منجر به افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ به علت بیماری کرونا خواهد شد.

وی افزود: عاجزانه از مردم شهرستان خواهشمندم که با رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل‌ها در جهت پیشگیری و مبارزه با این بیماری خطرناک و در نتیجه با کاهش یافتن تعداد موارد مبتلا به کادر زحمتکش بهداشت و درمان کمک کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز در این باره تاکید کرد: استفاده از ماسک به محض خروج از منزل، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در محل‌های پر خطر و با تجمع زیاد، شستشوی مرتب دست‌ها و در صورت بیماری و حتی داشتن علایم خفیفی مانند سردرد و آبریزش بینی در خانه ماندن و جدا کردن اتاق خود از سایر اعضای خانواده، پرهیز از ارتباط با دیگران و مراجعه نکردن به مراکز درمانی می‌تواند موجب عملکرد بهتر این مراکز و کمک به محافظت از جامعه در برابر کووید ۱۹ و سایر ویروس‌ها شود.

وی همکاری نکردن برخی از شهروندان در رعایت مقررات و نکات بهداشتی را موجب افزایش آمار بیماران کرونایی و بحرانی شدن شرایط منطقه طی روزهای اخیر خواند.

پورمازار اعمال مقررات سختگیرانه همانند اوایل امسال را در شرایط کنونی تنها راه حل غلبه بر کرونا برشمرد و افزود: مسئولان مربوطه باید بدون ملاحظه با افرادی که بی‌تفاوت از کنار این بیماری و شیوع آن در شهر می‌گذرند، برخورد کنند پرا که اگر اقدامی صورت نگیرد، شرایط مهریز بسیار بغرنج و خطرناک‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهریز، پورمازار در پایان گفت: پرهیز شهروندان از دورهمی‌های خانوادگی و رفت و آمدها در کنار استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، راه برون‌رفت از وضعیت بسیار نامناسب کنونی که روز به روز شاهد فوت افراد و شیوع بیشتر آن در سطح محلات مختلف شهر هستیم، خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما