شناسهٔ خبر: 43416167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بیدخام مطرح کرد:

استفاده از فضاهای تاریخی قزوین برای راه اندازی مراکز فرهنگی

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: از فضاهای موجود تاریخی استان برای راه اندازی مراکز فرهنگی و اجتماعی مثل کافه کتاب، خانه عکاس، نمایشگاه صنایع دستی، بازارچه زنان و... استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام روز یکشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، با عنوان این مطلب افزود: تحقق این هدف موجب احیا و حفظ آثار تاریخی استان و اشتغالزایی می‌شود و هم خانه‌های تاریخی استان را از تبدیل شدن به مراکز حاشیه نشینی دور می‌کند.

وی اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی استان به تنهایی نمی‌تواند این هدف را محقق کند و باید سایر دستگاه‌های عضو کارگروه هم همکاری لازم را داشته باشند و تسهیلات و تمهیدات مورد نظر را برای حفظ این آثار تاریخی فراهم کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: قزوین رتبه نخست را از نظر تعداد آثار تاریخی و رتبه سوم دنیا را در این زمینه دارد ولی متاسفانه هنوز هویت فرهنگی آثار تاریخی برای شهروندان تبیین نشده است.

وی افزود:متاسفانه هفته گذشته ساباط تاریخی عبید زاکان و بخشی از یک اثر تاریخی دیگر شهر قزوین تخریب شده است و باید جلوی این روند را گرفت.

بیدخام تصریح کرد: بناهای تاریخی از کلاه فرهنگی، سعد السلطنه، آب انبارها، مساجد و... هویت شهر قزوین هستند که باید امانت داری کرده و آنها را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

نظر شما