شناسهٔ خبر: 68392006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

موضوع پیوند در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مغفول مانده است

زنجان-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: موضوع مهم پیوند در این دانشگاه مغفول مانده است که در این راستا باید قدم های جدید و مثبتی برای بیماران پیوندی در سطح استان برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا جمشیدی در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، ضمن تبریک روز پزشک، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته در سطح استان، در هدایت بیماران به پیوند کلیه اقدامات خوبی صورت گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ولی متأسفانه با شیوع کرونا در چند سال گذشته پیوند کلیه در استان کاهش پیدا کرده و جز وظایفی است که باید پیگیر افرایش پیوند کلیه با همکاری انجمن خیریه کلیوی در استان باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه موضوع مهم پیوند در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مغفول مانده است، بیان کرد: در این راستا باید قدم‌های جدید و مثبتی برای بیماران پیوندی در سطح استان برداشته شود. انجمن کلیوی زنجان با هدفی مشخص در ریل خدمت به جامعه و آحاد مردم است

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان، گفت: انجمن خیریه کلیوی استان زنجان، یک صدا و هم صدا با برنامه و هدفی مشخص در ریل خدمت به جامعه و آحاد مردم است.

محمد محرمی اظهار کرد: توفیق خدمتگزاری به مردم یکی از بهترین هدایای الهی است و همچنین تلاش برای تأمین سلامت به عنوان بزرگترین موهبت الهی بوده و بسیار مقدس و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه انجمن خیریه کلیوی استان زنجان، یک صدا و هم صدا با برنامه و هدفی مشخص در ریل خدمت به جامعه و آحاد مردم است، افزود: امیدواریم همانطور که انجمن کلیوی استان زنجان ر تمامی عرصه‌ها در سال‌های اخیر موفق بوده است در سال‌های آتی نیز موفق‌تر باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه این انجمن در زمان کرونا بسیار کار در حوزه کاری خود بود گفت: در زمانی که دانشگاه علوم پزشکی زنجان درگیر ویروس منحوس کرونا بود این انجمن توانست یک تنه بیماران حوزه خود را پوشش مناسب دهد.

حوزه روستایی از نظر مراقبت‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: نظام سلامت ایران در حوزه‌های روستایی در وضعیت مناسبی از نظر مراقبت‌ها قرار دارد ولی متأسفانه در حوزه شهری این چنین نیست.

مجید صادقی با بیان اینکه انجمن خیریه کلیوی استان زنجان یکی از انجمن‌های بسیار فعال و پای کار در استان زنجان است، گفت: در استان زنجان ۱۰۰ مؤسسه و انجمن مرتبط با سلامت در استان زنجان فعالیت می‌کند انجمن کلیوی یکی از قدیمی‌ترین قدیمی‌ترین‌ها بوده که در حوزه کلیوی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان ۴ مؤسسه خیریه در حوزه درمان فعالیت می‌کند، افزود: این مؤسسات علاوه بر برنامه‌های حمایتی از بیماران تحت پوشش در بحث درمان نیز ورود پیدا کرده‌اند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه بیماران به جز دغدغه بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشند، بیان کرد: متأسفانه شرایط اجتماعی امروزی به گونه‌ای است که یک بیمار علاوه بر بیماری چالش‌های اساسی دیگری نیز مواجه می‌شود و ما نیز بر خود وظیفه می‌دانیم در مجموعه دانشگاه تسهیلگری را داشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه انتظار می‌رود که بتوانیم در گلوگاه‌ها جلوی بسیاری از بیماری‌ها را بگیریم، گفت: نظام سلامت ایران در حوزه‌های روستایی در وضعیت مناسبی از نظر مراقبت‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا در حوزه‌های روستایی قبل از تولد کودک تا زمان سالمندی برنامه‌های مراقبتی در روستاها تعریف شده و اجرا می‌شود ولی متأسفانه در حوزه شهری این چنین نیست.

نظر شما