شناسهٔ خبر: 68392018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تهران:

مدافع و امانتدار سهم حقابه مردم گرمسار از سد «نمرود» هستیم

فیروزکوه- استاندار تهران با انتقاد از برداشت های غیرمجاز در مسیر انتقال آب از فیروزکوه به گرمسار گفت: امانتدار سهم مردم گرمسار از حقابه سد نمرود هستیم و اقدامات در حال پیگیری و انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به فیروزکوه که به منظور افتتاح پروژه‌های دولت در این شهرستان انجام شد، با اشاره به اینکه سهمیه ای که از سوی سازمان امور آب برای مردم گرمسار تعیین شده ۳۰۰ لیتر در ثانیه می‌باشد، اظهار کرد: حقابه هایی که در این منطقه داریم، هم برای اهالی فیروزکوه و هم برای مردم منطقه گرمسار و استان سمنان است که از این آب به عنوان شرب استفاده می‌کنند.

فخاری با بیان اینکه در مسیر انتقال آب برخی برداشت‌های غیرمجاز داریم، گفت: در این زمینه ضروری است که هم حوزه آب منطقه‌ای فیروزکوه و هم گرمسار نظارت و کنترل‌های لازم را در خصوص نوع، میزان و چگونگی مصرف آب داشته باشند تا از بحران در این حوزه که مربوط به رویه‌های نامنظم و غیرموجه است عبور کرده و اصلاح صورت بگیرد و در این راستا به طور جد با متخلفان برخورد خواهد شد.

استاندار تهران خطاب به مردم گرمسار عنوان کرد: مردم عزیز گرمسار مطمئن باشند که سهمیه آبی که از سد نمرود برای آن شهرستان اختصاص یافته به آنان تعلق خواهد گرفت و روزانه اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است، همچنین به مسؤولان فیروزکوه نیز توصیه شده امانتداری را تا انتها کار داشته باشند.

وی در خصوص میزان آب مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه نیز بیان کرد: برداشت آب مختص کشاورزی که از پاییز به بعد برای کشت برخی محصولات نیاز می‌باشد نیز در دستور کار است و مردم گرمسار اطمینان داشته باشند که ما مدافع تأمین آب از منطقه بالادست هستیم و حتماً آب تأمین خواهد شد.

استاندار تهران در خصوص اعتراضاتی که حول عدم اختصاص آب به برخی افراد وجود دارد، اظهار کرد: سهم آب مشخص است و چیزی که به عنوان سهمیه آب در نظر گرفته شده نباید در مصرف خلل ایجاد کند و کسانی که اعتراض دارند افرادی هستند که از آب به طور غیرقانونی برداشت می‌کنند و آبی که از ن مرود و با هدف کشاورزی و مصرف شرب خارج می‌شود بر حسب استانداردهایی است که از قبل به عنوان سهمیه تعیین شده و در این مسیر برخی افراد که سهمیه نداشتند بر اساس قاعده محلی تقسیم آب صورت گرفته و برای کشت زمین آب دارند و کسانی هم که برداشت غیر مجاز دارند افرادی هستند که جدیداً وارد این عرصه شده اند و اراضی هم به لحاظ مالکیت مشکل دارد و به دنبال رفع تصرف، جلوی مصرف غیر قانونی آب هم گرفته خواهد شد.

وی عنوان کرد: به همه کسانی که از قبل سهمیه آب دارند توصیه می‌شود با تغییر الگوی مصرف سهمیه شأن را با بهره وری بیشتری در اختیار بگیرند.

نظر شما