شناسهٔ خبر: 43410153 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

گفت‌وگو با مدیر مدرسه استارت‌آپی منطقه ۱۰

۵۰۰ در بطری بده، رایگان آموزش ببین!  

تقریباً از خرداد ماه گذشته بود که برای توسعه فعالیت‌های استارت‌آپی و همچنین کارآفرینی و استفاده از ایده‌های بکر و نو، نخستین مرکز استارت‌آپی محیط‌زیست از سوی هلدینگ دانش بنیان ذوق با مشارکت شهرداری منطقه ۱۰ راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

این مجموعه به گفته مدیرعامل آن با هدف گسترش فعالیت استارت‌آپ‌های فعال در زمینه محیط‌زیست و کشاورزی و پسماند، استفاده از ایده‌های ناب برای بهبود فضاهای سبز شهری، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و... تأسیس شد. به گفته «محمدمهدی ذوالفقاری» با برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام‌شده بر اساس نیازسنجی‌ها، اپلیکیشن زیست‌آموز برای استعدادیابی، ایده‌پردازی، مشاوره و تهیه مدل‌های اولیه طراحی شده تا با صنعتی‌سازی ایده‌ها گام‌های مؤثری برای استفاده از انرژی‌های نو و کسب‌وکارهای استارت‌آپی سبز برداشته شود.

ذوالفقاری درباره فعالیت مدرسه استارت‌آپی محیط‌زیست توضیح می‌دهد: «طرح‌هایی مانند «زیست‌آموز» که در آن با تحویل ۵۰۰ عدد در بطری آب یک دوره آموزشی رایگان برای فرد در نظر گرفته می‌شود، مسابقه‌های استارت‌آپی در زمینه محیط‌زیست و پسماند در منطقه، جذب استارت‌آپ‌های فعال محیط‌زیستی، جذب صاحبان ایده در بخش محیط‌زیست و تبدیل این ایده‌ها به استارت‌آپ اجرا شده است.»

او در بخش دیگر صحبت‌هایش از اجرای کاشت گیاه در بتن برای ایجاد فضای سبز در بزرگراه‌ها، کناره‌های جدول و پیاده‌راه‌ها با استفاده از تکنولوژی در فضاها و نماهای شهری یاد می‌کند. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ذوق درپایان می‌گوید: «اهمیت دادن به جنبه‌های زیست‌محیطی در ارائه خدمات، بهبود روش‌ها، استفاده بهینه از منابع طبیعی، حفاظت از محیط‌زیست و استفاده از ایده‌های شهروندان، دانشگاهیان و افراد متخصص در حوزه محیط‌زیست از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز بوده است.»

نظر شما