شناسهٔ خبر: 4334607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهار امسال ، گردشگران بيشتري را به استانهاي مختلف کشاند

صاحب‌خبر - استانها / خبرگزاری صدا و سیما / اجتماعی

بهار 1394 ، گردشگران و مسافران بیشتری در مقایسه با سال گذشته به استانهای مختلف کشور سفر کردند .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما (واحد مرکزی خبر) ، جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت : از 25 اسفند 93 تا پایان دیروز 10 میلیون و 501 هزار زائر و مسافر به این استان وارد شده اند.
واحدی با بیان اینکه این آمار بدون لحاظ کردن سفرهای درون استانی محاسبه شده است افزود : مقصد 6 میلیون و 789 هزار نفر از این مسافران مشهد مقدس بود.
استان هرمزگان هم از ابتدای تعطیلات نوروز تا 13 فروردین میزبان بیش از 6 میلیون و 850 هزار مسافر نوروزی بود .
ضیایی دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر هرمزگان گفت :مدت اقامت سفر مهمانان نوروزی امسال 7 درصد بیشتر از مدت اقامت تعطیلات پارسال بود .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان هم گفت : از 27 اسفند 93 تاکنون2 میلیون و 267 هزار و 522 نفر از طریق خودروی شخصی ، ناوگان حمل و نقل عمومی ، هوایی و ناوگان ریلی کشور به این استان وارد شده اند .
گوهری افزود : این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشدی 8 درصدی را نشان می دهد.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان یزد نیز گفت : از ابتدای تعطیلات نوروزی 2 میلیون و 700 هزار نفر از اقصی نقاط کشور از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان دیدن کردند .
شرافت با بیان اینکه تاکنون بیش از 624 هزار نفر در واحدهای اقامتی استان اسکان یافته اند گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 16 درصد افزایش داشت.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر این استان گفت : از ابتدای نوروز تاکنون حدود 2 میلیون نفر شب گردشگر در حدود 200 مرکز اقامتی ، هتل و اقامتگاه بوم گردی این استان اقامت کردند.
الهیاری افزود : سالهای گذشته تعداد گردشگران نوروزی بر مبنای ورود به استان اعلام می شد در حالیکه نوروز امسال آمار گردشگران نوروزی بر مبنای اسکان در اقامتگاه ها وهتل ها و ستادهای اسکان نوروزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران هم گفت : تا پایان سیزدهم فروردین ، بیش از 10میلیون و 38 هزار نفر شب مسافر نوروزی در مازندران اقامت کردند که 13درصد بیشتر از پارسال است.
بزرگ نیا گفت : این تعداد مسافر به غیر از اسکان یافته گان در ویلاها و خانه های خصوصی است.
اما بر اساس آمار سازمان میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی گیلان 6 میلیون و 103 هزار و 745 نفر از ابتدای تعطیلات تا دیروز در گیلان اقامت داشتند که این آمار فقط حدود نیم درصد بیشتر از پارسال است.
علیزاده گفت : بارش متناوب باران و برودت هوا از دلایل افزایش نیافتن اقامت گردشگران در این مدت بود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری فارس هم گفت: از 28 اسفند 93 تاکنون بیش از 3 میلیون و 710 هزار نفر شب مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان فارس اسکان یافتند .
محسن نژاد گفت : میزان بازدید اماکن گردشگری و اقامت در استان در مقایسه با پارسال تا 13 نوروز تفاوت محسوسی نداشته است .
0002

نظر شما