شناسهٔ خبر: 4337281 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

رئيس ستاد مرکزي هماهنگي خدمات سفر کشور در گفت وگو با خراسان اعلام کرد:

ثبت ۴۱ ميليون نفر شب اقامت تا نهم فروردين

صاحب‌خبر -

دانش پور- بر اساس آخرين آمار سفر تا روز نهم فروردين41 ميليون نفر شب اقامت در واحدهاي رسمي اقامتي در سراسر کشور به ثبت رسيده است. رئيس ستاد مرکزي هماهنگي خدمات سفر کشور با بيان اين که هنوز آمار نهايي سفر در طول ايام نوروز گردآوري نشده است به خراسان گفت: از ميزان 41 ميليون نفر شب اقامت در واحدها ي رسمي اقامتي کشور تا پايان روز نهم فروردين 14 درصد از اقامت مسافران در اماکن مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است. مرتضي رحماني موحد افزود: وزارت آموزش و پرورش 873 هزار خانوار فرهنگي را در مدارس و ديگر مراکز اقامتي وابسته به اين سازمان، اسکان داده است که بر اين اساس 3 ميليون و 825 هزار نفر در اماکن اقامتي آموزش و پرورش اسکان داشته اند.

وي با اشاره به آمار جابه جايي مسافران توسط سازمان راهداري اظهار کرد: طي اين مدت 5.5 ميليون نفر مسافر توسط سازمان راهداري جابه جا شده اند که، 564 هزار نفر از طريق پايانه هاي مرزي، 130 هزار نفر از طريق دريايي ، 4 ميليون و 300 هزار نفر به صورت جاده اي، يک ميليون و 260 هزار نفر از طريق راه آهن و 15 هزار نفر از طريق هوايي به مقاصد خود رسيده اند.

مشهد، شيراز و کيش ميزبان بيشترين مسافران بودند

رحماني موحد افزود: بر اساس اين آمار مشهد، شيراز و کيش بيشترين مسافر را به خود اختصاص داده است.

وي همچنين از اعلام 66 مورد شکايت به سامانه 09629 خبر داد و گفت: 35 مورد از اين تماس ها به دفاتر و 15 مورد به هتل ها مربوط بوده است. وي همچنين افزود: طي همين مدت بازديد از اماکن تاريخي و فرهنگي با رشد 170 درصدي همراه بوده است.

نظر شما