شناسهٔ خبر: 43299007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان خبرداد

پرشدن سدهای گلستان از رسوبات/ نقشه راه قوی در کشاورزی نداریم

گرگان- رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: فرسایش خاک سبب پر شدن سدهای گلستان شده که باید در این زمینه چاره جویی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر علی نجفی نژاد بعدازظهر یکشنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری گلستان اظهارکرد: همبست آب، غذا و انرژی وجود دارد و این مقوله ها جدای از هم نیستند.

وی افزود: گلستان با چالش آب روبرو بوده و راه‌حل آن در کشاورزی است که اگر به بهره برداری از آب در این بخش تمرکز کنیم، مشکلات برطرف می شود.

نجفی نژاد تصریح کرد: در گلستان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های مطرح در بخش کشاورزی، منابع آب و خاک در حال تحلیل است و سدهای گلستان در حال پر شدن از رسوبات هستند.

وی با بیان اینکه آینده درخشانی در این بخش نداریم، افزود: باید در رفتارهای خود بازنگری کرده و برای رفع معضلات چاره جویی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: ضمن توجه به لایروبی رودخانه ها باید علل فرسایش آن و پرشدن از رسوبات بررسی شده و برای آن نسخه ارائه شود.

نجفی نژاد بیان کرد: اگر بخواهیم شاهد رونق کشاورزی باشیم نیازمند نقشه راه قوی بوده و باید کمیته یا ستاد قوی در این مسئله شکل بگیرد.

نظر شما