شناسهٔ خبر: 43108692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آستان قدس رضوی هر ماه ۲۰ میلیارد ریال برای تهیه اقلام بهداشتی هزینه می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هر ماه ۲۰ میلیارد ریال برای تهیه اقلام بهداشتی به منظور حفظ سلامت زائران در این آستان مقدس هزینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در نشست مشورتی دهه آخر صفر اظهار کرد: اولویت نخست آستان قدس رضوی، حرم مطهر، زائر و زیارت است و بر همین اساس آماده رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای فراهم آمدن شرایط زیارت زائران با هر هزینه و شرایط هستیم.

وی ادامه داد: هرسال در دهه آخر ماه صفر با حضور جمعیت قابل توجهی از محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مشهد روبرو بودیم اما امسال ویروس کرونا شرایط استثنایی را بر ما تحمیل کرده و با شرایط خاصی مواجه هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بسته بودن رواق‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) گفت: آستان قدس رضوی بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و آمادگی کامل خود را برای بازگشایی رواق‌های حرم مطهر رضوی با رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما افزود: تغییر وضعیت آب و هوا، بارندگی‌ها و سرما، شرایط سخت و استثنایی را بوجود خواهد آورد و میزبانی شایسته از زائران در این شرایط از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: آمادگی اجرای هر دستورالعملی از سوی ستاد مقابله با کرونا با هر شرایط را داریم. 

وی از همراهی و همدلی مسوولان دستگاه‌های مختلف استان قدردانی کرد و این هماهنگی را نوید بخش آینده‌ای روشن برای استان خراسان رضوی دانست.

آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نیز در این نشست با تشکر از تلاش‌های آستان قدس رضوی برای بازگشایی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامت زائران، نسبت به محوریت آستان قدس رضوی در برنامه‌ها و عزاداری‌های دهه آخر صفر تأکید کرد.

نظر شما