شناسهٔ خبر: 38799314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار کلات خبر داد:

ورود گردشگر به شهرستان کلات ممنوع شد

فرماندار کلات گفت: گرچه تاکنون در این شهرستان موردی از ابتلا به کرونا ثبت نشده اما برای پیشگیری جدی از شیوع این بیماری همه‌گیر، از امروز ۲۲ اسفند تا اطلاع ثانوی ورود گردشگران و مسافران به کلات واقع در شمال شرق خراسان رضوی ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی ناصری در این خصوص افزود: گرم شدن هوا و موسم آغاز سفرهای گردشگری سبب نگرانی شهروندان کلاتی از انتقال و شیوع بیماری همه‌گیر در این شهرستان پاک شده لذا ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در کلات خواستار ممنوعیت سفر به این شهرستان شد و شورای تامین شهرستان کلات با آن موافقت کرد.

وی ادامه داد: در همین چارچوب ماموران انتظامی در کیلومتر ۷۰ جاده مشهد-کلات و منطقه موسوم به پل هفت دهانه مستقر شده‌اند تا از ورود و ادامه مسیر هر خودرویی که به قصد گردشگری و سفر عازم کلات باشد جلوگیری کنند.

فرماندار کلات گفت: همچنین به موازات این اقدام، ایستگاه پایش سلامت مسافران بومی در کلات برپا شده تا اقدامات لازم بهداشتی و پیشگیرانه را انجام دهد.

وی افزود: همه واحدهای بوم‌گردی و اقامتی کلات نیز به همین منظور تعطیل شده‌ و به هیچوجه پذیرش مسافر ندارند لذا اگر فر یا افرادی برای بازدید از مناطق طبیعی تاریخی و اسکان قصد سفر به کلات را داشته باشند حتما با مشکل مواجه می‌شوند.

ناصری همچنین به کمبود امکانات بهداشتی در شهرستان مرزی کلات اشاره و بیان کرد: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان گزارش نشده است. 

وی ادامه داد: تنها چهار نفر بخاطر مشکلات حاد تنفسی در بخش محدود و ویژه چنین بیمارانی در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) کلات بستری شده بودند که پس از بهبودی و اعلام آزمایش منفی کرونا از این مرکز درمانی مرخص شده‌اند.

فرماندار کلات گفت: یک بیمار دچار سندروم حاد تنفسی نیز جهت بررسی بیشتر به مشهد اعزام شده که هنوز نتیجه آزمایش کرونای وی مشخص نیست.

نظر شما