شناسهٔ خبر: 43102832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آستان قدس ۲۰ میلیارد ریال ماهانه هزینه اقلام بهداشتی می‌کند

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: هر ماه ۲۰ میلیارد ریال برای تهیه اقلام بهداشتی به منظور حفظ سلامت زائران در این آستان مقدس هزینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

آستان قدس رضوی روز پنجشنبه به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در نشست مشورتی دهه آخر ماه صفر در مشهد، گزارش داد: اولویت نخست آستان قدس رضوی، حرم مطهر، زائر و زیارت است و بر همین اساس آماده رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای فراهم آمدن شرایط زیارت زائران با هر هزینه و شرایط هستیم.

وی افزود: همه‌ساله دهه آخر ماه صفر با حضور جمعیت قابل توجهی از محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مشهد روبرو بودیم اما امسال ویروس کرونا شرایط استثنایی را بر ما تحمیل کرده و با شرایط خاصی مواجه هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی به بسته بودن رواقهای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) اشاره و بیان کرد: این آستان بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و آمادگی کامل خود را برای بازگشایی رواقهای حرم مطهر با رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است.

وی به در پیش بودن فصل سرما نیز اشاره و بیان کرد: تغییر وضعیت آب و هوا، بارندگی‌ها و سرما، شرایط سخت و استثنایی را بوجود خواهد آورد و میزبانی شایسته از زائران در این شرایط از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادامه داد: آمادگی اجرای هر دستورالعملی از سوی ستاد مقابله با کرونا با هر شرایط را داریم. 

وی همچنین از همراهی و همدلی مسوولان دستگاههای اجرایی خراسان رضوی قدردانی و بیان کرد: این هماهنگی نویدبخش آینده‌ای روشن برای استان است. 

آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نیز در این نشست با تشکر از تلاش‌های آستان قدس رضوی برای بازگشایی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامت زائران، نسبت به محوریت آستان قدس رضوی در برنامه‌ها و عزاداری‌های دهه آخر صفر تأکید کرد.

نظر شما