شناسهٔ خبر: 43103772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، گفت: اداره کل دامپزشکی استان با همکاری بخش خصوصی اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی و روستایی در سطح استان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرحسین بهداد اظهار داشت: انجام واکسیناسیون طیور بومی و روستایی بر علیه بیماری نیوکاسل یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان در جهت تامین سلامت طیور بومی و حفظ سرمایه‌های دامی روستائیان می‌باشد که همه ساله طبق برنامه‌ریزی مشخص این طرح در روستاهای استان اجرا می‌گردد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از انتشار ویروس به واحدهای صنعتی و کاهش خسارت اقتصادی و کمک به معیشت روستائیان می‌باشد این عملیات واکسیناسیون به صورت آشامیدنی و رایگان در جمعیت طیور بومی استان در حال اجرا بوده و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.

بهداد در خصوص بیماری نیوکاسل که یک بیماری اختصاصی طیور و غیرقابل انتقال به انسان است، اظهار داشت: این بیماری یکی از بیماری‌های مهم در پرندگان بوده که در صورت عدم همکاری روستائیان می‌تواند موجب تلفات طیور بومی روستایی شده و خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش طیور صنعتی به وجود آورد، از این‌رو رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی و واکسیناسیون منظم طیور از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری می‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: در این عملیات، واکسیناسیون 1.5 میلیون قطعه طیور بومی پیش‌بینی شده که نیازمند همکاری روستائیان و دهیاری‌ها با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی می‌باشد، از این رو از روستائیان درخواست داریم تا در اجرای هر چه بهتر و موفق تر این طرح با کارشناسان دامپزشکی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/60002/س

نظر شما