شناسهٔ خبر: 43108810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱.۵ میلیون قطعه طیور بومی در آذربایجان‌شرقی واکسینه می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱.۵ میلیون در اجرای طیور در استان در اجرای طرح واکیسناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

امیرحسین بهداد، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود، افزود: اجرای درست این طرح نیازمند همکاری روستائیان و دهیاری‌ها با گروه های واکسیناسیون دامپزشکی است.

وی اظهار داشت: انجام واکسیناسیون طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل از مهم‌ترین اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در جهت تامین سلامت طیور بومی و حفظ سرمایه‌های دامی روستائیان بوده که هر سال طبق برنامه ریزی مشخص این طرح در روستاهای استان اجرا می‌شود.

 مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از انتشار ویروس به واحدهای صنعتی و کاهش خسارت اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان است و در این طرح واکسن به صورت رایگان و آشامیدنی به طیور روستاییان داده می شود.

بهداد، با بیان اینکه این طرح به مدت ۲ ماه اجرا می شود، ادامه داد: بیماری نیوکاسل که یک بیماری اختصاصی طیور و غیرقابل انتقال به انسان است و از بیماری‌های مهم در پرندگان بوده که در صورت عدم همکاری روستائیان موجب تلفات طیور بومی روستایی شده و خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش طیور صنعتی به وجود می آورد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی و واکسیناسیون منظم طیور از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است، از روستائیان خواست تا در اجرای هر چه بهتر و موفق‌تر این طرح با کارشناسان دامپزشکی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

نظر شما