شناسهٔ خبر: 43094361 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

مدیر بهزیستی شهرستان؛

شهر تهران| بیش از هفده هزار نوزاد تهرانی غربالگری شنوایی شدند

دکتر آرام، عوامل ژنتیکی و ازدواج فامیلی را از عوامل مهم در معلولیت شنوایی دانست و گفت : زردی بالای عدد بیست در نوزادان، هایپوکسی، ودیسترس تنفسی هنگام تولد نوزاد، وزن پایین نوزاد هنگام تولد و برخی سندروم ها، دیابت بارداری و تولد نوزاد در ۳۶ هفتگی به پایین از دیگر عوامل معلولیت شنوایی در نوزادان می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ دکتر سید سعید آرام  روز چهارشنبه ۹مهر  به مناسبت روز جهانی ناشنوایان عنوان داشت: بهزیستی شهر تهران در سال ۱۳۹۸ چهل و شش هزار و پانصد نوزاد را غربال شنوایی کرده است. وی اظهار کرد: در غربالگری سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۱۶ نوزاد ارجاع به تشخیص، ۲۳۲ نوزاد مداخله، ۱۳۸ نوزاد اختصاص سمعک و کاشت حلزون و ۹۴ مورد درمان دارویی داشته ایم. مدیر بهزیستی شهر تهران گفت : سال ۱۳۹۹ هفده هزار و ششصد و ۲۲ نوزاد غربالگری شنوایی شده اند که این طرح امسال از خرداد ماه شروع به کار کرد .

آرام ادامه داد: از بین این آمار، تعداد ۸۵ نوزاد ارجاع به تشخیص، ۷۰ نوزاد مداخله، ۵۱ نوزاد کاشت حلزون و سمعک و ۲۰ نوزاد درمان دارویی داشته ایم.

 وی عنوان داشت: خانواده هایی که فرزندان آنها دارای ناهنجاری شنوایی هستند، پس از مداخله سمعک یا کاشت حلزون با انجام تربیت شنیداری و گفتار درمانی، امکان درمان کودکانشان وجود دارد.

در ادامه دکتر ایران شفیعی معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران گفت: بهترین زمان برای تشخیص ناشنوایی در نوزادان، از بدو تولد تاسه ماهگی و مداخله سمعک زیر ۶ ماهگی می باشد.

به گفته وی، در صورتی که ناهنجاری شنوایی نوزاد پیش از سه ماهگی تشخیص داده شود با درمان به موقع می تواند به مهارت های گفتاری، متناسب با کودکان طبیعی دست یابد.

 دکتر شفیعی افزود: تعداد ۶۲ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان و شیر خواران از بدو تولد تا ۱۸ ماهگی در مراکز بهداشت شهر تهران وجود دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران گفت که غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران بدو تولد در سیزده بیمارستان توسط مراکز غربالگری شنوایی این شهرستان انجام می پذیرد.

نظر شما