شناسهٔ خبر: 4306507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انهدام ۸۰ درصد زیرساختها در سوریه

صاحب‌خبر -

والری آموس افزود: بسیاری از بیگناهان در جنگ سوریه کشته می شوند. هشتاد درصد از زیرساخت ها در سوریه تقریبا ویران شده است. فقط در هفته گذشته صد هزار نفر در سوریه آواره شدند. 


وی خاطرنشان کرد: ما برای سوریها به 8 میلیارد و 400 میلیون دلار کمک نیاز داریم. جامعه جهانی باید به حل بحران انسانی در سوریه پایبند باشد.


شرمندگی از ناتوانی در حل بحران سوریه


بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه سومین کنفرانس کشورهای کمک کننده به سوریه در کویت گفت: سوریه شاهد بدترین بحران انسانی در جهان است. جامعه جهانی باید به ملت سوریه کمک کند. شمار کشته شدگان در سوریه شاید بیشتر از آمارهای اعلام شده باشد. از هر پنج سوری چهار نفر با پیامدهای بحران انسانی روبرو هستند. 


وی خاطر نشان کرد: خشونت ها در سوریه قابل قبول نیست. بحران سوریه ثبات منطقه ای را تهدید می کند. کودکان سوری بیشترین آسیب را از جنگ در این کشور متحمل می شوند. پنج میلیون سوری در مناطقی گرفتار شده اند که کمک رسانی به آنها دشوار است یا در محاصره قرار دارند. 


مون گفت: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. به علت ناتوانی جامعه جهانی از حل بحران سوریه احساس شرمندگی می کنیم. ملت سوریه قربانی بدترین بحران انسانی در طول تاریخ است.


نظر شما