شناسهٔ خبر: 42927870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خوزستان روی دور تند کرونا/ وضعیت ۹ شهر قرمز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۹ شهرخوزستان شامل شهر‌های اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به روند فزاینده شیوع کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت انتشار این ویروس در خوزستان، ۹ شهر استان شامل شهر‌های اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر و ایذه در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

او افزود: همچنین شهر‌های مسجدسلیمان، رامهرمز، دزفول، شادگان و لالی نیز در وضعیت نارنجی با تعریف پرخطر قرار گرفته اند و سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

 ابول نژادیان با بیان اینکه با توجه به روند افزایشی و نگران کننده شیوع کرونا، در استان خوزستان وضعیت هشدار صریح اعلام می کنیم تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حد پایینی رسیده و گویا ترس مردم از کرونا ریخته است. این درحالیست که میزان انتقال بین فردی کرونا با توجه به جهش‌های ژنتیکی به حد بسیار بالاتری نسبت به گذشته رسیده و قدرت آلوده سازی آن بویژه میان اعضای یک خانواده افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: از مردم می خواهیم همانند روز‌های نخست به رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توجه داشته باشند، در هیچ تجمعی شرکت نکنند و به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای جز به ضرورت از خانه خارج نشوند.

انتهای پیام/م

نظر شما