شناسهٔ خبر: 42869230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیش‌بینی برداشت ۵۴ هزار تن پسته تازه از باغ‌های سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴ هزار تن پسته تازه با ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال از باغات استان سمنان برداشت شود.

صاحب‌خبر -

مهدی قرائیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: ۲۴ هزار هکتار از باغات استان به کشت محصول پسته اختصاص دارد که این میزان شامل ۳۷ درصد از مساحت کل باغات و معادل ۱۶ درصد از کل سطح سبز کشاورزی استان سمنان است.

وی با اشاره به ارقام مهم پسته استان سمنان گفت: ارقام پسته استان بیشتر شامل رقم عباسعلی، اکبری، خنجری، احمد آقایی و شاه‌پسند است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کار برداشت ارقام پیش رس مانند شاه‌پسند و عباسعلی از اواخر مردادماه و اوایل شهریورماه آغاز شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود برداشت ارقام دیررس تا اواسط مهرماه ادامه داشته باشد.

قرائیان خاطرنشان کرد: استان سمنان چهارمین تولیدکننده عمده پسته در کشور و حائز رتبه نخست از لحاظ میزان تولید در واحد سطح است.

وی با بیان اینکه پسته استان سمنان دارای ویژگی‌های خاص و مهمی است اضافه کرد: محصول پسته در استان سمنان به‌ویژه در شهرستان دامغان علاوه بر کیفیت بسیار مطلوب، با شرایط آب و هوایی این استان نیز سازگار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به عملکرد بالای تولید پسته در هر هکتار از باغات این استان عنوان کرد: پسته با توجه به همه این ویژگی‌ها از مزیت‌های نسبی بسیاری از اراضی باغی در استان سمنان بوده و جایگاه ویژه‌ای در الگوی کشت این استان پهناور دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما