شناسهٔ خبر: 4279781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اشتاین مایر: به بازی فینال رسیده‌ایم

ایرنا

وزیر امورخارجه آلمان در بدو ورود به لوزان تصریح کرد: با نگاه به ۱۲ ماه گذشته دیدیم که ایران بسیار مصمم و مصر بود که مذاکرات هسته‌ای را به پیش ببرد/ وزرای خارجه آلمان و فرانسه تا ساعتی دیگر به صورت جداگانه با ظریف دیدار می‌کنند

صاحب‌خبر -

فرانک والتراشتاین مایر وزیر خارجه آلمان عزم ایران برای مذاکرات هسته ای را ستود و گفت: اکنون به بازی فینال رسیده ایم.

وزیر خارجه آلمان پیش از ورود به هتل بوریواؤ به خبرنگاران گفت: در حال برداشتن آخرین قدم ها هستیم که البته قدم های سخت و دشواری است.

وی اشاره به کوه های سر به آسمان کشیده سوئیس کرد و گفت: با نگاهی به این کوه ها می بینیم هرچه از آن بالاتر برویم و به قله نزدیک تر شویم قدم ها کند تر و سخت تر می شود.

اشتاین مایر افزود: اکنون هم همین طور است. به بازی فینال رسیده ایم. سالها مذاکره سخت و طولانی داشتیم. بانگاه به 12 ماه گذشته دیدیم که ایران بسیار مصمم و مصر بود که مذاکرات هسته ای را به پیش ببرد.

وی گفت امیدوارم در ساعات و روزهای آینده به نتایجی برسیم که باعث آرامش منطقه شود،منطقه ای که خود به خود ناآرام است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه تا ساعتی دیگر رایزنی های دوجانبه خود با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه آغاز خواهد کرد.

قرار است ساعت 14 به وقت محلی - 17 و 30 به وقت تهران- ملاقات با اشتاین مایر انجام شود و ساعت 15 به وقت محلی - 18 و 30 به وقت تهرن- دیدار با فابیوس صورت گیرد.

اشتاین مایر و فابیوس ملاقات با جان کری وزیر خارجه آلمان را هم در برنامه کاری امروز خود دارند.

قرار است این دو به همراه سایر وزیران 1+5 به مذاکرات هسته ای ایران در لوزان ملحق شوند.

نظر شما