شناسهٔ خبر: 4278898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گروه اعزامي مهر به دور دوم مذاکرات لوزان/۵۲

مسائل فنی باقیمانده محور جلسه صالحی و مونیز/تکذیب ادعای رویترز

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و وزیر انرژی آمریکا دقایقی پیش بار دیگر برای بررسی موضوعات فنی باقیمانده دور هم نشستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اعزامي مهر به لوزان، دور تازه مذاكرات هسته اي ايران و آمريكا در سطح علي اكبر صالحي و ارنست مونيز ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی (۳ به وقت تهران) برگزار شد.

در پي مذاكراتي كه صبح امروز در سطح وزرای خارجه برگزار شد علي اكبر صالحي و تيم فني ساعتي در حياط هتل مشغول گفتگو بودند، گفتگوهايي كه صالحي آن را رايزني فني براي دست يابي به استدلال هايي كه بايد در جلسه براي خروج از پيچ هاي موجود مطرح كنند، عنوان نمود.

 فابيوس نيز ساعتي پيش وارد لوزان شد و قرار است تا دقايقي ديگر با جان كري ديدار كند همچنین اشتاین مایر وزير امور خارجه آلمان نيز امروز به لوزان سفر مي كند و وزرای جدیدالورود بعد از ظهر امروز با ظريف ديدار خواهند داشت.

هر چند كه برخی منابع از فراهم نمودن مقدماتی برای برگزاري مراسم اعلام نتيجه مذاكرات در لوزان خبر داده اند اما منابع ایرانی نزديك به مذاكرات بر اين باورند كه هنوز اختلافات روي ميز وجود دارد.

اعضای تیم هسته ای کشورمان همواره بر این موضوع تاکید کرده اند که ایران تنها به دنبال توافق یک مرحله ای است و آنچه ممکن است در انتهای این دور از مذاکرات حاصل شود فقط اعلام دست یابی به راه حل برای همه موضوعات اختلافی است و نه تفاهم سیاسی یا هر عنوان دیگر.

از سوي ديگر خبرگزاري رويترز از انتشاز يك متن دو تا سه صفحه اي خبر داده است كه از سوي تيم مذاکره کننده ايران تكذيب شده است.

نظر شما