شناسهٔ خبر: 42525673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از 3800 پرونده معوق در دادگستری کردستان مختومه شد

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در سه ماهه اول امسال 3هزار و 871 پرونده معوق در دادگستری استان مختومه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا مترقب صبح امروز در جلسه شورای معاونین این دستگاه که در سالن اجتماعات دادگستری کل در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی پرونده‌های معوق حاصل یک کار دسته جمعی و محصول تلاش شبانه روزی همکاران قضایی و اداری در طول چند ماه اخیر در استان بوده است.

وی تاکیدکرد: با اجرای شایسته دستورالعمل‌های ابلاغی و تداوم این کار و به منظور تحقق وعده ریاست قوه قضاییه به مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)، مقتضی است باقیمانده پرونده‌های معوق دادگستری استان نیز هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای قضایی استان کردستان افزود : امیدواریم با تلاش مجاهدانه همکاران قضایی و اداری دادگستری استان کردستان سرعت لازم در دادرسی و به حداقل رسیدن اوقات رسیدگی پرونده‌ها و تعیین وقت در خارج از ساعات اداری این نتیجه محقق شده و همچنین از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

 مترقب خاطرنشان کرد: در سه ماه آخر سال 1398 در مجموع 9 هزار و 936 پرونده و در سه ماهه اول امسال 3هزار و 871 پرونده معوق در دادگستری استان کردستان مختومه شده است.

رسیدگی به بیش از 17 هزار پرونده در دادگستری کردستان

وی تصریح کرد: در اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان کردستان نیز در این مدت جمعا 3 هزار و 538 پرونده مسن و معوق مختومه شد که با احتساب این آمار مجموعا 17 هزار و 345 پرونده معوق در دادگستری استان کردستان در این مدت مختومه شده است.

گفتنی است؛ بررسی و تحلیل کمی و کیفی داده‌های آماری و آمار عملکرد حوزه‌های قضایی استان از حیث میزان موجودی پرونده‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق موضوع دستورالعمل ریاست محترم قوه قضائیه و نیز حجم ورودی و مختومه شدن پرونده ها، ارزیابی آخرین وضعیت استان از حیث ابلاغ الکترونیک، اوراق قضایی و دادرسی الکترونیک ، موضوع کاهش جمعیت کیفری زندان ها و برخورد قاطع با اراذل و اوباش در شهرستان ها از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما