شناسهٔ خبر: 42508774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نگاه طایفه‌ای به انتخابات «سم مهلک» است/ زمان رأی‌گیری تا حد امکان تمدید نمی‌شود

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: نگاه طایفه‌ای، قبیله‌ای، حزبی و گروهی به انتخابات، سم مهلکی در تحقق خواسته های حقیقی مردم است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محسن مفید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هرکدام از ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی با شرکت در انتخابات مختلف حق تعیین سرنوشت خود را داریم، این حق ما است که حتما در انتخابات شرکت کنیم و رای خود که آینده‌ساز خود ما و نسل‌های آینده ما است به صندوق‌های رای بیاندازیم.

وی با تاکید بر شناخت کافی از کاندیداها برای شرکت در انتخابات، گفت: فارغ از فضای احساسی و جنجالی نسبت به کاندیداهای خود شناخت داشته باشیم، نگاه طایفه‌ای، قبیله‌ای، حزبی، گروهی و... به انتخابات سهم مهلکی در تحقق مسائل حقیقی مردم است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه ادامه داد: نامزد را خوب بشناسید، برنامه‌های آن‌ها را ببینید، تحلیلی راجع‌‌به برنامه‌های نامزدها داشته باشید و این برنامه‌ها را با مسائل حقیقی امروز جامعه تطبیق دهید، براساس ملاک‌های غیرواقعی رای خود را داخل صندوق نیندازید.

وی تصریح کرد: راجع‌به مجلس و وظایف مجلس شناخت دقیق داشته باشید، مجلس شأن قانون‌گذاری دارد بعضی از وعده‌های که اجرایی است در محدوده وظیفه دولت و وزرا تعریف می‌شود، وعده‌های اجرایی برخی کاندیداها بدون توجه به اینکه چه بسترهای برای تحقق آن لازم است، یا از عدم آگاهی نسبت به وظایف قوه مقننه است و یا اینکه اهداف دیگری دارند.

مفید از مردم خواست، براساس شناخت دقیق از مسائل جامعه، برنامه‌ها و توانایی‌های کاندیدا پای کار بیایند و رای خود را به صندوق بیاندازند.

وی در ادامه، اشاره‌ای به تفاوت انتخابات این دوره نسبت به گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا داشت و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط کرونایی حاکم بر فضای جهان از جمله کشور و استان، نگرانی‌هایی را در خصوص بحث شیوع ویروس کرونا داریم که به خاطر همین موضوع جلسات متعددی را هم در ستاد انتخابات کشور و هم در ستاد انتخابات استان داشتیم.

مفید اضافه کرد: پروتکلی را خاص رعایت مسائل بهداشتی در شعب اخذ رای در فرایند انتخابات پیش‌بینی کرده‌ایم، تمهیدات لازم با جانمایی امکانات در شعب اخذ رای و همچنین عوامل اجرایی و عوامل نظارتی در شعب اخذ رای دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی نظارت کامل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر فرایند انتخابات است، همچنین نیروی انتظامی وظیفه دارد رعایت فاصله اجتماعی بین شرکت کنندگان در انتخابات را در روز اخذ رای در شعب اعمال کند.

مفید از هم‌استانی‌خواست، در روز اخذ رای، ۲۱ شهریور ماه حتما در اولین فرصت در پای صندوق‌های رای حاضر شوند، چرا که تا حد امکان تمدید مهلت زمانی اخذ رای نخواهیم داشت و در بازده زمانی هشت صبح تا ۱۸ عصر رای‌گیری انجام می‌شود.

وی در خصوص کسانی که می‌توانند در این مرحله از انتخابات شرکت کنند، گفت: افراد ۱۸ سال به بالا از جمله متولدین ۲۱ شهریورماه سال ۸۱ به قبل باشند (همان رای اولی‌ها)، گروه دوم کسانی هستند که در مرحله دوم باید در همان حوزه‌ای که مرحله اول شرکت کرده‌اند، حضور یابند و سوم کسانی که اصلا در مرحله اول در انتخابات شرکت نکردند در این دوره می‌توانند شرکت کنند.

مفید افزود: غالبا در چنین فضایی بعضی از فرصت‌طلبان این را فرصتی برای شایعه‌پراکنی می‌بینند، تقاضا می‌شود نسبت به شایعاتی که به خصوص در فضای مجازی به ویژه در شب انتخابات درباره نتیجه انتخابات مطرح می‌شود کاملا توجه کنید و اخبار انتخاباتی حتما از طریق مراجع رسمی و رسانه‌های رسمی پیگیر باشید، توجه به شایعات چیزی به جزء التهاب‌آفرینی و نتیجه‌ای به جز بروز مسائل و مشکلات امنیتی که زیان فراوانی برای استان  در پی دارد، نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با شناخت کافی در انتخابات شرکت کنید، حق خود را نسبت به شرکت در انتخابات بشناسید و بدانید اگر می‌خواهید حقوق‌تان پایمال نشود و حق‌تان ایفا شود باید از حق و تکلیف خود در راستای شرکت در انتخابات دفاع کنید.

انتهای پیام/پ/ح

نظر شما