شناسهٔ خبر: 42404586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صربستان سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی را به بیت‌المقدس منتقل می‌کند

صربستان همزمان با برگزاری گفت‌وگوها با کوزوو در واشنگتن با انتقال سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی به بیت‌المقدس موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، صربستان همزمان با برگزاری گفت‌وگوها با کوزوو در واشنگتن با انتقال سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی به بیت‌المقدس موافقت کرد. کوزوو نیز تصمیم گرفته است رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

به این ترتیب صربستان نخستین کشور اروپایی خواهد بود که مانند آمریکا سفارتش در سرزمین‌های اشغالی را به قدس اشغالی منتقل می‌کند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه خود درباره انتقال سفارت صربستان به بیت‌المقدس از رئیس‌جمهوری این کشور به دلیل به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل تشکر کرد. به گفته نخست‌وزیر اسرائیل سفارت صربستان تا ماه جولای سال ۲۰۲۱ میلادی (تیر مرداد سال ۱۴۰۰ شمسی) به قدس اشغالی منتقل خواهد شد.

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهوری صربستان در حالی با انتقال سفارتش کشورش به بیت المقدس موافقت کرده است که برای شرکت در مذاکره با «عبدالله هوتی» نخست‌وزیر کوزوو در واشنگتن به سر می‌برد. این گفت‌وگوها با میانجیگری آمریکا برگزار شد.

 

نظر شما