شناسهٔ خبر: 42385667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مؤسسه آمریکایی | تا انتخابات آمریکا شمار قربانیان کرونا از 260 هزار فراتر می‌رود

طبق یک مدل پیش‌بینی یک مؤسسه آمریکایی، تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر (13 آبان) آمریکا، قربانیان کروناویروس در ایالات متحده از 260 هزار نفر فراتر می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس یک مدل پیش‌بینی که توسط «مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت» (IHME) دانشگاه واشنگتن ارائه شده است، آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا تا روز انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) از ۲۶۰ هزار نفر فراتر خواهد رفت.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این مدل همچنین پیش‌بینی کرده است که بیش از ۳۱۷ هزار نفر تا اول دسامبر (۱۱ آذرماه) در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست خواهند داد.

طبق این گزارش، در صورتیکه ۹۵ درصد از مردم آمریکا در هنگام خروج از خانه‌هایشان از ماسک صورت استفاده کنند، این آمار به حدود ۲۵۰ هزار نفر کاهش می‌یابد».

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم شش میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۸۲ نفر از مردم آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۱۸۵ هزار و ۷۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هفته گذشته، شش ایالت آمریکا از جمله ایندیانا، آیوا، کنتاکی، مینه‌سوتا، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی، رکورد آمار هفتگی مبتلایان به کرونا را شکستند.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، طی ماههای آینده به واسطه بازگشایی مدارس در سراسر آمریکا، احتمالاً آمار و ارقام مبتلایان به کرونا در این کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

نظر شما