شناسهٔ خبر: 42384612 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کرونا | آمار جهانی مرز 26 میلیون نفر را رد کرد

تعداد کل مبتلایان به کرونا در جهان مرز 26 میلیون نفر را رد کرد و آمریکا با اختلاف سپس برزیل و هند، بیشترین شمار ابتلا را به ثبت رسانده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز پنجشنبه تعداد جهانی مبتلایان کرونا مرز ۲۶ میلیون نفر را رد کرد.

طبق آمار دانشگاه آمریکایی «جانز هاپکینز»، در مجموع تا لحظه نگارش خبر ۲۶ میلیون و ۳۱ هزار و ۴۱۰ نفر تاکنون در سراسر جهان به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شده‌اند که از این میان ۸۶۳ هزار و ۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بنا بر آمار این دانشگاه که داده‌های خود را از سازمان‌های بین‌المللی، مقامات فدرال و محلی جمع‌آوری می‌کند، از ابتدای همه‌گیری جهانی کرونا، ۱۷ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۱۸۷ نفر بهبود یافته‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers که معمولاً آمار بالاتری را نسبت به دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد، ۲۶ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۴۱ مبتلا را تاکنون ثبت کرده که از این میان ۸۶۷ هزار و ۵۴۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، بیشترین تعداد ابتلا در آمریکا بوده که تاکنون این ویروس ۶ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۵۹ نفر را در این کشور گرفتار کرده است. بعد از آن برزیل با ۳ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۸۶۵ مبتلا و هند با ۳ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۵۳۲ بیمار در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

آمریکا همچنین به لحاظ تعداد قربانیان در جایگاه نخست کشورهای جهان قرار دارد و تلفات این ویروس ناشناخته در آن ۱۸۵ هزار و ۷۰۷ نفر بوده است.

انتهای پیام/ص

نظر شما