شناسهٔ خبر: 4235045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر خبر داد

حضور بیش از 20 هزار جوان داوطلب در پایگاه‌های نوروزی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از حضور بیش از 20 هزار جوان داوطلب و آموزش‌دیده در یک‌هزار پایگاه نوروزی هلال‌احمر خبر داد.

صاحب‌خبر -

وحید قبادی‌دانا امروز در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و پایگاه‌های جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به اینکه طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هر سال 27 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین‌ماه ادامه دارد، گفت: در این طرح بیش از 20 هزار جوان داوطلب و آموزش‌دیده در یک‌‌هزار پایگاه ثابت و سیار در مبادی ورودی و خروجی شهرها و محل تجمع مسافران همچون مکان‌های سیاحتی و زیارتی با شعار «بی‌گدار به جاده‌ نزنیم و ظریف برانیم» حضور دارند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح پیشگیری از تصادف‌ها و حوادثی است که امکان دارد در سفرها رخ دهد، افزود: در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شده و در سایت سفر سالم که از ماه گذشته آماده شده است، اطلاعات لازم در ارتباط با وضعیت جاده‌ و ترافیک، آب و هوای استان‌ها به تفکیک، اماکن دینی و دیدنی استان‌های مختلف، راه‌های ایمنی و سلامت در سفر و نیز فرهنگ و چگونگی رانندگی صحیح وجود دارد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: همچنین برنامه آف‌لاین این سایت برای تلفن همراه طراحی شده است و از خود سایت برای هموطنان امکان دریافت وجود دارد که می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

قبادی‌دانا گفت: برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و سلامت در سفر لوح فشرده‌ای با 400 دقیقه برنامه‌های صوتی و 20 برنامه 20 دقیقه‌ای به تیراژ 500 هزار عدد در اختیار مسافران قرار می‌گیرد؛ همچنین در پایگاه‌های هلال‌احمر خیمه‌های نماز پیش‌بینی شده که اکنون بیش از 475 خیمه نماز در سراسر کشور وجود دارد که محل مناسبی برای اقامه نماز مسافران است.

وی ادامه داد: همچنین 500 هزار عدد دعای سفر آماده شده است که در پایگاه‌های هلال‌احمر توزیع می‌شود؛ در این یک‌هزار پایگاه مستقر در جاده‌ها، فضای دوستدار کودک و جشنواره «آشتی، آشتی» را طرحی کردیم که کودکان و خانواده‌‌ها می‌توانند در کنار این پایگاه‌ها توقف داشته باشند و از این فضا استفاده کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: در کنار این فضای دوستدار کودک، مسابقه نقاشی در زمینه دوستی، سفر، صله‌رحم، نیکوکاری، محافظت از طبیعت و ... برگزار می‌شود.

قبادی‌دانا با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و عکس بشردوستی برای جوانان اضافه کرد: این جشنواره با موضوع‌هایی که برای نقاشی کودکان پیش‌بینی شده است برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند طرح‌های خود را با تلفن همراه تهیه کرده و به سایت سفر سالم ارسال کنند و از جوایز این مسابقه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های سلامت آزمایش‌های قند و فشار خون در پایگاه‌های هلال‌احمر وجود دارد، ادامه داد: در این ایستگاه‌ها، حساس‌سازی نسبت به بیماری دیابت و فشار خون که از عوامل مهم بیماری‌های قلبی و عروقی است، انجام می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر افزود: وظیفه ما نجات جان انسان‌ها بوده و کمپین پیشگیری از تصادفات از تاریخ 24 اسفندماه اعلام موجودیت کرده است.

وی اظهار کرد: این کمپین به همت این سازمان با حضور یک میلیون جوان عضو جمعیت هلال‌احمر و استفاده از فعالان طرح ملی ایمنی و سلامت با حمایت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، سازمان صدا و سیما، اصحاب رسانه، هنرمندان، ورزشکاران، شخصیت‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

قبادی‌دانا با بیان اینکه امیدواریم امسال میزان تصادفات در جاده‌ها بیش از پیش کاهش پیدا کند، اضافه کرد: در امر پیشگیری، همکاران ما در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اگر اتفاقی در جاده‌ها برای هموطنانمان رخ دهد، به کمک آنها خواهند شتافت و کارهای لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: در پایگاه‌های مستقر هلال‌احمر بروشورهای آموزشی در ارتباط با پیشگیری از حوادث و بیماری‌های سفر در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2568/ز40/پ3003

نظر شما