شناسهٔ خبر: 4234315 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

240 مسافر در راه مانده در کردستان اسکان یافتند

سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: با توجه به بارش برف و باران در راههای استان کردستان، 240 نفر مسافر نوروزی در راه مانده در پایگاه های امداد و نجات استان اسکان موقت داده شدند.

صاحب‌خبر -

حسن خدا بنده لو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 200 نفر از این مسافران در جاده مریوان و 40 نفر نیز در گردنه صلوات آباد بدلیل بارش برف و باران دچار مشکل شدند که در پایگاه های هلال احمر استان اسکان یافتند.

وی به آمار عملیات امدادی و حوادث در جاده های استان از 27 اسفند ماه سال گذشته تا دوم فرودین و همزمان با آغاز طرح امداد نوروزی اشاره کرد و گفت: حوادث جاده ای در این مدت زمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار کرد: با تدابیر خوب سازمان های امداد رسان استان تاکنون مشکل خاصی بوجود نیامده است و امید می رود این روند همچنان تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد.

به گفته وی صبح امروز دو مورد تصادف جاده ای در دو مسیر قلعه جی مریوان و بیجار گزارش شده است که بسیار جزیی بوده و خساراتی در بر نداشته است.

وی در ادامه بیان کرد: امسال پانزدهمین طرح نوروزی سازمان جوانان هلال احمر کردستان با رویکردی متفاوت از سال های گذشته و در 26 پایگاه در سطح استان در حال برگزاری است.

خدابنده لو هدف از این طرح نوروزی را ایجاد کمپین کاهش تلفات و تصادفات جاده ای، تمرکز بر ویژگی های فرهنگی و آداب و رسوم کردستان در استقبال از مسافران نوروزی، برپایی خیمه های نماز در همه پایگاه ها و استفاده از اعضای کانون های غنچه های هلال (مهدکودک ها) برای استقبال از مسافران عنوان کرد.

وی گفت: همچنین برگزاری جشنواره فیلم و عکس بشردوستانه با استفاده از قابلیت های تلفن همراه، راه اندازی سایت سفر سالم و ارایه اطلاعات مورد نیاز به همه استان ها، بارگذاری نقشه همه استان ها و توزیع اقلام فرهنگی با موضوعات بشردوستانه از دیگر اقدامات و اهداف این طرح است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان برپایی ایستگاه های سلامت، ایجاد فضای دوستدار کودک، ایستگاه نقاشی و همچنین استفاده روزانه از 100 جوان داوطلب کردستانی آموزش دیده در پایگاه های ایمنی و سلامت را از دیگر اقدامات طرح نوروزی سازمان هلال احمر ذکر کرد.

طرح نوروزی سازمان جوانان هلال احمر کردستان از 27 اسفند تا 14 فروردین در همه شهرستان های استان برگزار می شود.ک/3

7348/6108 / 1539

نظر شما