شناسهٔ خبر: 4232038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان خبر داد

کاهش 25 درصدی حوادث و اجرای عملیات امدادی در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان از کاهش 25 درصدی حوادث و اجرای عملیات‌های امدادی در سطح جاده‌های استان از آغاز اجرای طرح امداد نوروزی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن خدابنده‌لو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج گفت: از لحاظ تعداد حوادث و عملیات‌های امدادی در جاده‌های استان از ابتدای آغاز طرح امداد نوروزی تاکنون نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: این میزان کاهش نشان می‌دهد که مهمانان نوروزی پیام‌های امدادی را شنیده‌اند و به توصیه‌ها عمل می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان اضافه کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته و همزمان با سراسر کشور طرح امداد و نجات جاده‌ای در کردستان در 26 پایگاه ثابت، سیار و پایگاه امداد نوروزی از تاریخ 25 اسفندماه 93 آغاز شده است و تا 15 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، جمعیت هلال‌احمر کردستان با بهره‌گیری از ظرفیت بیش از 110 امدادگر آموزش دیده تمام توان خود را برای به حداقل رساندن حوادث جاده‌ای به ویژه مرگ و میرهای ناشی از تصادفات محور اصلی به کار بسته است.

خدابنده‌لو با اشاره به بارش برف و کولاک شدید در برخی محورهای استان از جمله سقز به بانه، مریوان و گردنه ژالانه سروآباد خاطرنشان کرد: با تلاش امدادگران در محور مریوان 150 مسافر در راه مانده که به دلیل بارش برف دچار مشکل شده بودند به صورت موقت اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه اقدامات امداد و نجات در کنار سایر دستگاه‌های متولی تا پایان اسفندماه 93 در 27 مورد برف و کولاک در سطح استان از سوی این جمعیت صورت گرفته است، تصریح کرد: 557 مورد حادثه در سال‌ گذشته در استان ثبت شده که 398 مورد از این تعداد مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

گفتنی است؛ بنا به گفته مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان و رئیس پلیس‌راه استان تردد در محورهای سقز - بانه، مریوان و گردنه ژالانه بدون هیچ مشکلی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

برچسب‌ها:

نظر شما