شناسهٔ خبر: 42283367 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدها یمنی در تعز علیه امارات تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- صدها یمنی روز جمعه در شهر تعز واقع در جنوب غربی یمن علیه سازش امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی از جمله «مسجد الاقصی سرزمین آزادگان است»، «سازشکار خانه را فروخت» و «من یک فلسطینی عرب هستم ... عادی سازی من را نگران نمی‌کند» نسبت به اقدام امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

استان‌های یمن از جمله تعز، شبوه و عدن در دو هفته گذشته و پس از عادی‌سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی، صحنه اعتراضات علیه ابوظبی بوده است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌سازند...

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت‌های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تأمین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فرو بردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده‌اند.

نظر شما