شناسهٔ خبر: 67887490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هشدار جدی پوتین به آمریکا درباره استقرار موشک‌های دوربرد در آلمان

پوتین بار دیگر به آمریکا در مورد وقوع یک بحران موشکی به سبک جنگ سرد هشدار داد.

صاحب‌خبر -

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به آمریکا هشدار داد که اگر واشنگتن از سال ۲۰۲۶ موشک‌های دوربردش را در خاک آلمان مستقر کند، روسیه نیز اقدامات مشابهی را انجام خواهد داد.

به گزارش رویترز، هشدار پوتین در حالی مطرح می‌شود که ایالات متحده و آلمان در اوایل این ماه توافقی کردند که به موجب آن آمریکا عنوان کرد برای نشان دادن تعهدش به ناتو و دفاع از اروپا به استقرار موشک‌هایش در خاک آلمان خواهد پرداخت.

آمریکا عنوان کرده است که قصد دارد به استقرار سامانه‌های ضدهوایی SM-۶، موشک‌های کروز Tomahawk و سلاح‌های مافوق صوت آمریکا برای سال ۲۰۲۶ در آلمان بپردازد.

پوتین در جریان سخنرانی در جمع ملوانان روسیه، چین، الجزایر، هند در مراسم رژه ناوگان دریایی روسیه در سنت پترزبورگ به آمریکا هشدار داد که تحرکات نظامی‌اش در خاک آلمان می‌تواند، ایجاد یک بحران موشکی به سبک جنگ سرد را به دنبال داشته باشد.

به گفته پوتین، موشک‌های آمریکایی مورد نظر که در آینده ظرفیت مجهز شدن با کلاهک هسته‌ای را هم دارند، این قابلیت را خواهند داشت که ظرف مدت ده دقیقه وارد خاک روسیه شوند و برای این کشور تهدید آمیز باشند.

رئیس‌جمهور روسیه عنوان کرد در صورت اقدام آمریکا برای استقرار موشک در خاک آلمان، مسکو نیز اقدامات مشابهی را انجام خواهد داد.
پوتین همچنین به این موضوع اشاره کرد که آمریکا با استقرار سامانه‌های موشکی تایفون خود به دانمارک، فیلیپین بر تنش‌ها دامن می‌زند.

پوتین بار دیگر هشدار داد که در صورت اقدامات تنش‌آمیز آمریکا، روند تولید موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه برد خود را از سر خواهد گرفت.

نظر شما