شناسهٔ خبر: 67888627 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اوکراین به این نقطه از خاک روسیه حمله پهپادی کرد

ایرنا : منابع خبری روسیه امروز (یکشنبه) از حملات پهپادی اوکراین به منطقه مرزی «بلگورود» روسیه و منطقه «دونتسک» خبر دادند.

صاحب‌خبر -

با گزارش اینکه اوکراین با هواپیماهای بدون سرنشین به سه روستا در منطقه مرزی «بلگورود» روسیه حمله کرد اما تلفات جانی نداشته است، اعلام کرد که در حمله پهپادی کی‌یف به «دونتسک» یک غیر نظامی جان خود را از دست داد.

 ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود اعلام کرد: نیروهای اوکراینی به حملات خود به روستاها در منطقه بلگورود ادامه می‌دهند. طبق اطلاعات اولیه، در حمله پهپادی به سه روستا در این منطقه به کسی آسیب نرسیده است.

به گفته گلادکوف، یک پهپاد انتحاری به یک خودروی سواری درحال حرکت در روستای «اوستینکا» حمله کرد که به خودرو خسارت وارد شد اما راننده جان سالم بدر برد.

در هفته‌های گذشته منطقه مرزی بلگورود بارها از سوی ارتش اوکراین مورد هدف موشکی نیز قرار گرفته است.

خبر مرتبط
اوکراین مدعی شد: حمله پهپادی به یک جنگنده در عمق خاک روسیه

«میامی هرالد» اعلام کرد که یک مقام آگاه اوکراینی مدعی شده است پهپادهای اوکراینی در یک عملیات شبانه به یک جنگنده پارک شده در فرودگاهی در عمق خاک روسیه حمله کردند

برپایه این گزارش، در نتیجه حمله یک پهپاد انتحاری اوکراین به یک خودرو در روستای «یلنووکا» در منطقه دونتسک نیز یک غیرنظامی جان خود را از دست داد و در نتیجه گلوله باران این منطقه از سوی اوکراین، چند آپارتمان خسارت دید.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) در پی دغدغه‌های امنیتی خود، استقلال جمهوری‌های خلق «دونتسک» و «لوهانسک» را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

 

نظر شما