شناسهٔ خبر: 67895735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه سابق لبنان در گفت‌وگو با مهر مطرح کرد؛

حادثه مجدل شمس یک‌ حمله مستقیم از سوی اسرائیل بود

وزیر خارجه پیشین لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با مهر اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جنایتکاری جنگی است که به دنبال بهانه برای حمله گسترده به لبنان است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: عصر روز گذشته اصابت یک موشک پدافندی رژیم صهیونیستی به زمین فوتبال در شهرک دروزی نشین مجدل شمس در جولان اشغالی منجر به کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن ۳۵ نفر شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بدون ارائه هیچ سندی مدعی شد که با ارزیابی وضعیت ارتش و اطلاعاتی که در اختیار داریم، شلیک به مجدل شمس توسط حزب‌الله انجام شده است! وی مدعی شد که حزب‌الله عامل پرتاب موشکی است که در اوایل عصر روز شنبه به زمین فوتبال در مجدل شمس اصابت کرد و تلفات زیادی به‌همراه داشت.

حزب الله لبنان اما با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب انجام حمله به شهرک مجدل شمس تاکید کرد: مقاومت اسلامی لبنان به طور قاطعانه ادعاهای منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف دشمن در خصوص هدف قرار دادن مجدل شمس، را تکذیب و ارتباط مقاومت اسلامی با این حادثه را به‌طور قاطعانه رد می‌کند.

مردم مجدل شمس در جولان اشغالی مواضع دیرینه ای در برابر اشغالگران دارند و فداکاری‌های بزرگی از مخالفت با یهودی سازی و سربازی اجباری گرفته تا حفظ هویت عربی از خود نشان داده اند.ولید جنبلاط رهبر جامعه دروزی لبنان نیز اعلام کرد: باتوجه به اینکه حزب‌الله حمله به مجدل شمس را تکذیب کرده است، نسبت به تلاش‌های دشمن برای ایجاد تفرقه و سوءاستفاده هشدار می‌دهیم. ما تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد تفرقه و تضعیف منطقه را محکوم می‌کنیم. در کنار مقاومت و مبارزانی هستیم که با جنایات اشغالگران مقابله می‌کنند.

در همین رابطه «عدنان منصور» وزیر خارجه پیشین لبنان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار مهر به بررسی زوایای مختلف حادثه «مجدل شمس» و نیات شوم رژیم صهیونیستی از اتهام‌زنی به مقاومت، پرداخت. در ادامه مشروح این گفت و گو را می خوانید:

در ادامه تلاش‌های سردرگم رژیم صهیونیستی برای برون رفت از باتلاق غزه و جنگ در اراضی اشغالی روز گذشته شاهد حادثه موشکی در منطقه مجدل شمس جولان بودیم که از همان ابتدا مقامات صهیونیستی بدون هیچ ادله‌ای حزب الله را متهم کردند نظر شما در این ارتباط چیست؟

آن‌چه در «مجدل شمس» رخ داد یک عملیات نظامی مستقیم از سوی رژیم صهیونیستی بود که تل آویو از رهاورد آن به دنبال تحقق چندین هدف است:

۱. ایجاد شکاف میان مقاومت و طایفه دروزی در لبنان، فلسطین و سوریه و شوراندن آن‌ها علیه مقاومت، که دشمن قصد دارد از طریق برانگیختن غوغای مذهبی و سیاسی به وسیله مزدوران و و سرویس‌های خود آن را عملی کند.

۲. دشمن صهیونیستی قصد دارد نگاه‌ها را از جنایت‌های مداومی که در نوار غزه مرتکب می‌شود دور کند و توجه‌ها را روی رخ‌دادی که در زمین بازی ورزشی مجدل شمس اتفاق افتاد متمرکز کند.

۳. غنیمت‌شمردن فرصت برای راه‌انداختن کمپین رسانه‌ای مغرضانه‌ای که مسئولیت این رخ‌داد را به گردن مقاومت بیاندازد.

آیا عاقلانه است که مقاومت روستایی عربی را که مواضع ثابت و شرافتمندانه‌ای را در قبال اشغالگران از دوره سلطان پاشا الاطرش تاکنون اتخاذ کرده است هدف قرار بدهد؟ به ویژه آنکه این روستا به طایفه‌ای متعلق است که همواره به عرب‌بودن، وطن و امت خود گرایش داشته و تاریخ ملی و عربی آن سرشار از انقلاب علیه اشغالگران بیگانه و مخالفت با اشغالگران اسرائیلی بوده است.

با گذشت نه ماه از جنگ غزه و جنگ درشمال اراضی اشغالی و بعد از سفر نتانیاهو به آمریکا حادثه مجدل شمس می‌تواند دست آویزی برای نجات موقت رژیم صهیونیستی از باتلاق غزه باشد یا اینکه شاید صهیونیست‌ها در صدد فتنه انگیزی جدید در لبنان هستند؟

باید مراقب توطئه پنهان دشمن و اقدامات وی برای گسستن انسجام ملی و قومی میان ساکنان مشرق‌زمین بود. این، روشی کثیف است که دشمن همواره برای هدف قراردادن طوایف به وسیله خودشان، از آن استفاده کرده است.

در هشتم ژوئیه ۱۹۶۷ کشتی جاسوسی آمریکایی لیبرتی در برابر شهر العریش قرار داشت؛ جایی که این کشتی شاهد کشتار ده‌ها اسیر مصری از سوی نظامیان صهیونیست بود و این رخداد را به ثبت رساند. فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی راهی جز حمله دریایی و هوایی به این کشتی با هدف از بین‌بردن اطلاعات و حقایق قتل‌عام اسرای مصری از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نداشت. حمله ارتش اشغالگر به این کشتی به کشته‌شدن ۳۴ ملوان آمریکایی و زخمی‌شدن ده‌ها تَن از خدمه آن انجامید. با وجود اینکه این کشتی پرچم آمریکا را حمل می‌کرد و برای همگان مشخص بود، تل آویو ادعا کرد که آن را اشتباهاً هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی به سرعت از جانسون رئیس جمهور آمریکا خواست که این موضوع را حل و فصل کند و درخواستش نیز عملی شد، چرا که جانسون تنها چند ساعت پس از حادثه دستور داد که فوراً این کشتی و رازهای همراه آن غرق شود.

کنگره آمریکا پرسشی را در خصوص این حادثه مطرح نکرد و دولت آمریکا نیز هیچ کمیته تحقیقاتی را در خصوص این رخداد تشکیل نداد.

رژیم صهیونیستی امروز تجاوزی حقیقی را صورت می‌دهد، اما این بار این تجاوز به روستای مجدل شمس صورت گرفته است تا مسئولیت آن را به گردن دیگران بیاندازد و مجدل شمس به کلید تجاوزی بزرگ به لبنان مبدل شود؛ تجاوزی که کمپین رسانه‌ای مغرضانه و متمرکزی همراه آن است.

همگان باید آماده نقشه‌های دشمن باشند و نسبت به سیاست‌های آن هوشیاری به خرج بدهند. همگان مسئولند و باید با آگاهی و حکمت توطئه‌های رژیم صهیونیستی را به شکست بکشانند؛ توطئه‌هایی که برای هرکس که ذره‌ای بصیرت داشته باشد هویدا شده‌اند.

نظر شما