شناسهٔ خبر: 42239060 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه ریسوتو قارچ، غذای خوشمزه ایتالیایی

ریسوتو قارچ یک غذای ایتالیایی است و با قارچ و برنج تهیه می شود.

صاحب‌خبر -

برای تهیه این غذا شما به قارچ، برنج، عصاره ی مرغ، روغن زیتون، کره و… نیاز دارید که به سادگی تهیه و آماده ی سرو میشود. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این غذا مقاله زیر را دنبال کنید.

 

مواد لازم:

۶ فنجان عصاره ی مرغ

۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۴۵۴ گرم قارچ نازک خرد شده

۴۵۴ گرم قارچ سفید نازک خرد شده

۲ عدد موسیر خرد شده

۱ و ۱/۲ فنجان برنج

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده برای طعم دار کردن

۳ قاشق غذاخوری پیازچه ریز خرد شده

۴ قاشق غذاخوری کره

۱/۳ فنجان پنیر پارمزان رنده شده

۱/۲ لیوان آب

دستور پخت:

گام اول: در یک ماهیتابه، عصاره ی مرغ را روی حرارت کم گرم کنید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. قارچ ها اضافه کنید و هم بزنید و حدود ۳ دقیقه آن را بپزید تا نرم شوند. قارچ و مایع آنها را جدا کرده و کنار بگذارید.

گام دوم: ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به ماهیتابه اضافه کنید و موسیر ها را اضافه کرده و هم بزنید. حدود ۱ دقیقه بپزید. برنج را اضافه کنید، حدود ۲ دقیقه در روغن بپزید و هم بزنید. وقتی برنج رنگی کمرنگ و طلایی به خود گرفت، آب را ریخته، مرتباً هم بزنید تا آب کاملاً جذب شود.

گام سوم: ۱/۲ فنجان عصاره ی مرغ را به برنج اضافه کنید و هم بزنید تا آب آن جذب شود. هر بار ۱/۲ لیوان عصاره ی مرغ را اضافه کنید تا زمانی که کل عصاره جذب شود. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید. از روی حرارت برداشته و قارچ و آبش، کره، پیازچه و پنیر پارمزان را به آن اضافه کنید. سپس با نمک و فلفل طعم دار کنید.

 

منبع: آشپزی ها

نظر شما