شناسهٔ خبر: 42229240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ظریف:ترامپ از گوش سپردن به مبتدیان قلدر دست بردارد

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی با اشاره به جلسه امروز شورای امنیت در توئیتی نوشت که وقت آن است ترامپ از گوش سپردن به مبتدیان قلدر دست بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، ظریف در توئیتی نوشت:

قلدری بی قانون پمپئو بار دیگر ایالات متحده را در انزوا قرار داد:
در حالی که آمریکا از برگزاری جلسه شورای امنیت برای بحث درباره اطلاعیه غیرقانونی این کشور در روز جمعه ممانعت کرد، اعضای شورا در جلسه امروز در خصوص خاورمیانه، اقدام امریکا را به عنوان اقدامی باطل و بی‌اثر رد کردند.
وقت آن است که ترامپ از گوش سپردن به مبتدیان قلدر دست بردارد.

گفتنی است که رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد با توجه به مخالفت ۱۳ عضو با خواسته آمریکا درباره مکانیسم ماشه علیه ایران، اجماعی وجود ندارد و نمی توان اقدام بیشتری انجام داد.

دیان دیجانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار شد، این مطلب را در پاسخ به سوال چین و روسیه درباره موضع شورا نسبت به نامه آمریکا مطرح کرد.

نماینده دائم اندونزی در پاسخ گفت با توجه به اینکه اجماعی در این رابطه وجود ندارد، بنابراین نمی توان اقدام بیشتری انجام داد.

در این نشست، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت گفت: همکاران ما در آمریکا نامه ای را صادر کردند که گفته می‌شود باعث تحقق بازگرداندن مکانیسم ماشه توافقنامه برجام شده است.

«آنا گویگون» نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل موضع تروئیکای اروپا درباره ابلاغیه آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران را اعلام کرد.

 وی در این سخنان گفت: ذیل قطعنامه ۲۲۳۱، آمریکا کشور عضو برنامه جامع اقدام مشترک به شمار نمی‌آید و بنابراین ابلاغیه آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه موثر در نظر گرفته نمی‌شود.

نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: ابلاغیه نمی‌تواند روند مکانیسم ماشه را فعال کند.

311311

نظر شما