شناسهٔ خبر: 42228946 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل:

بیشتر اعضای شورای امنیت تلاش آمریکا علیه ایران را رد می‌کنند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنانی تصریح کرد: بیشتر اعضای شورای امنیت تلاش آمریکا علیه ایران (درباره فعال‌سازی مکانیسم ماشه) را رد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در سخنانی تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده اند که تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم ها علیه ایران غیرقانونی است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در این خصوص گفت: همه ما می دانیم که همکاران آمریکایی ما نامه ای را در تاریخ ۲۰ آگوست به رئیس شورای امنیت سازمان ملل تحویل داده اند که در آن گفته شده است که ایالات متحده ظاهراً روند بازگشت تحریم ها (فعال‌سازی مکانیسم ماشه) را آغاز کرده است.

وی ادر ادامه افزود: تقریباً همه اعضای شورا بلافاصله با ارسال نامه به ریاست شورای امنیت پاسخ دادند. تا آنجا که می توانیم بگوییم، در این نامه ها اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو به صراحت اعلام کرده اند که نامه آمریکا مطابق بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد نمی تواند یک بیانیه تلقی شود و بازگشت تحریم ها را آغاز کند؛ زیرا واشنگتن مشارکت در برجام را متوقف کرده است.

همچنین «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود که روسیه درخواست ارائه‌شده توسط وزیر خارجه آمریکا در باره احیای تحریم‌ها علیه ایران را برسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش مهر، پس از شکست مفتضحانه آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، این کشور با تفسیری غیر حقوقی که مورد توافق جامعه بین المللی از جمله متحدان اروپایی این کشور نیست خود را «مشارکت کننده» در برجام خوانده است و بر این اساس خواستار فعال سازی مکانیسم ماشه جهت بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل علیه ایران شده است. این درخواست آمریکا بلافاصله از سوی ۱۳ عضو شورای امنیت و طی نامه هایی به رئیس ادواری شورای امنیت (کشور اندونزی) رد شده است.

نظر شما