شناسهٔ خبر: 4222823 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست رییس جمهوری مستعفی یمن از نیروهای جنبش انصارالله برای ترک صنعا

تهران – ایرنا – رییس جمهوری مستعفی یمن روز شنبه در نخستین پیام تلویزیونی خود هنگام فرار از صنعا از نیروهای جنبش مردمی انصارالله خواست از این شهر عقب نشینی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز از عدن، عبد ربه منصور هادی همچنین از شبه نظامیان و نیروهای مردمی خواست ساختمان وزارتخانه های دولت یمن را ترک کنند.

هادی از همه احزاب و طرف های سیاسی یمن خواست در مذاکرات صلح در ریاض پایتخت سعودی شرکت کنند و حتی قول داد پرچم ملی این کشور را در صعده پایگاه قدرت جنبش انصارالله در شمال این کشور به اهتزاز درآورد.

رویترز می افزاید جنبش مردمی انصارالله احتمالا این سخنان وی را به عنوان درخواست برای قیام مسلحانه علیه این گروه، تفسیر خواهد کرد.

نیروهای جنبش مردمی انصارالله در ماه سپتامبر پس از تصرف صنعا به منظور مبارزه جدی با فساد و تروریسم، محل سکونت هادی را در ماه ژانویه محاصره کردند که منجر به درخواست کناره گیری وی و سپس فرار او به عدن در ماه فوریه شد.

هادی همچنین گفت که این کشور باید به اوضاع سیاسی پیش از استقرار نیروهای جنبش مردمی انصارالله بازگشته، قانون اساسی بار دیگر اجرا شده و نتایج روند گفت و گوی ملی و انتقال سیاسی مورد حمایت شورای همکاری خلیج فارس به اجرا گذاشته شود.

منصور هادی دراین سخنرانی با محکوم کردن نیروهای جنبش انصارالله به عنوان توطئه چینان برای کودتا، گفت که هدف وی مبارزه با فرقه گرایی بوده است.

وی درپاسخ به این ادعا که وی قصد حمایت از جنبش جدایی خواه جنوب را دارد،گفت هدف از عزیمت وی به عدن در جنوب این کشور حفظ یکپارچگی و وحدت این کشور بوده است.

خاورم**1486**1547

نظر شما